New Media στην Ελλάδα

Τεκμηρίωση για τα Μέσα Ενημέρωσης με ψηφιακή διανομή (και όχι μόνο…)

Έκδοση τριπλοτύπου για διαφημίσεις στο Internet

[Πηγή: Express, 16.06.2008] «Παροχή υπηρεσιών» χαρακτηρίζεται από το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών η παραχώρηση χώρου ιστοσελίδας στο Internet σε τρίτους με σκοπό τη διαφήμιση για προβολή τους. Ως εκ τούτου, είναι υποχρεωτική η έκδοση θεωρημένων τιμολογίων παροχής υπηρεσιών προς κάθε αντισυμβαλλόμενο πελάτη – επιτηδευματία.

Αυτό αναφέρουν παράγοντες του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών με αφορμή τα συχνά ερωτήματα τα οποία τίθενται από πολλούς ενδιαφερόμενους, δεδομένου ότι έχει αρχίσει πλέον να γίνεται ιδιαίτερα δημοφιλής η χρήση διαφόρων διαφημιστικών προγραμμάτων μέσω του Διαδικτύου, όπως είναι π.χ. τα Google Adsense/Adwords, το Adbrite, το Text-link-ads, το Shopping-ads καθώς και πολλά άλλα ακόμη προγράμματα σε websites ιδιωτών.

Σημειώνεται, ότι με τη χρήση των εν λόγω πακέτων όλες οι σχετικές συναλλαγές, οι ενοικιάσεις του διαφημιστικού χώρου κ.λπ. διενεργούνται μέσω της εκάστοτε εταιρίας και, ως εκ τούτου, όπως σημειώνουν οι ίδιοι παράγοντες, δεν υφίσταται απευθείας συναλλαγή μεταξύ αφενός του ιδιοκτήτη του website και αφετέρου του διαφημιζομένου στο website των ιδιωτών.

Εξάλλου, από το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών επισημαίνεται για το ίδιο θέμα προς κάθε ενδιαφερόμενο ότι τα προκύπτοντα έσοδα από διαφήμιση μέσω του website («διαδικτυακού τόπου») τρίτων επιχειρήσεων, αποτελούν αποκλειστικά «εισόδημα Δ΄ πηγής» (χαρακτηρίζεται δηλαδή εισόδημα από εμπορικές επιχειρήσεις) και για τον λόγο αυτό πρέπει να εκδίδεται Τριπλότυπο Παροχής Υπηρεσιών και ως εκ τούτου δεν διενεργείται επί του ποσού της αμοιβής (και συγκεκριμένα από την επιχείρηση η οποία καταβάλλει την αμοιβή) παρακράτηση φόρου με συντελεστή 20%.

Ακόμη, για την εκμετάλλευση τόσο του ηλεκτρονικού βιβλίου (e-book) όσο και των ηλεκτρονικών ψηφιακών πινάκων (των λεγόμενων «e-pictures») μέσω του Internet, εκδίδεται Τριπλότυπο Παροχής Υπηρεσιών προκειμένου για τους επιτηδευματίες και απλή απόδειξη προκειμένου για τους ιδιώτες, καθώς σύμφωνα με τα ισχύοντα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα προϊόντα τα οποία στην ενσώματη μορφή τους αντιμετωπίζονται ως παράδοση αγαθών, όταν τίθενται στη διάθεση του λήπτη σε ψηφιακή μορφή μέσω ηλεκτρονικού δικτύου θεωρούνται παροχή υπηρεσιών.

Written by gr.mme.observer

17 Ιουνίου 2008 στις 9:00 πμ

Αρέσει σε %d bloggers: