New Media στην Ελλάδα

Τεκμηρίωση για τα Μέσα Ενημέρωσης με ψηφιακή διανομή (και όχι μόνο…)

«Αν επανερχόταν στη διαχείριση των ΜΜΕ…»

εδώ μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη συνέντευξη του Μανόλη ΠαπαπολύζουΑπόσπασμα από τη συνέντευξη του Μανόλη Παπαπολύζου, προέδρου της ΕΔΕΕ, στη Σόνια Χαϊμαντά. Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε στο εβδομαδιαίο περιοδικό «adbusiness», υπό τον προκλητικό τίτλο «Κοινωνικά προκλητικό, το Αγγελιόσημο» – η αναφορά στο Αγγελιόσημο έγινε σε ένα μικρό τμήμα της συνέντευξης (για τα New Media):

adB: Το αγγελιόσημο είναι πολύ hot θέμα. Στείλατε και επιστολή στα μέλη σας για το αγγελιόσημο στο internet.

Μ.Π.: Ναι, στείλαμε μια εγκύκλιο στα μέλη μας. Το αγγελιόσημο στο internet είναι μια αφορμή για να δούμε το θέμα γενικώς και να τεθεί υπό δημόσια κρίση.
Το αγγελιόσημο τι είναι; φόρος ή εργοδοτική εισφορά και αν είναι εργοδοτική εισφορά, γιατί δεν την πληρώνουν οι εργοδότες;

Ένα άλλο θέμα είναι πού πηγαίνουν αυτά τα χρήματα, πόσα είναι και πώς τα διαχειρίζονται και αυτό βέβαια δεν αφορά μόνο σε εμάς, αλλά σε όλους τους εταίρους.
Αν κρίνουμε από αυτά που καταγράφονται στους ισολογισμούς των δικών μας εταιρειών – μελών, πρέπει να είναι πάνω από 150 εκατ. ευρώ το χρόνο, το οποίο σημαίνει ότι τα τελευταία 12 χρόνια που αποδίδουμε εμείς αγγελιόσημο, το ποσόν ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ τουλάχιστον. Είναι ένας πόρος που διαχειρίζεται το ΤΣΠΕΑΘ για λογαριασμό 16 φορέων. Δεν έχω όμως δει ποτέ κανέναν ισολογισμό ούτε ΤΣΠΕΑΘ ούτε ΕΔΟΕΑΠ, παρά τη σχετική υποχρέωση.
Το μόνο που έχουμε ακούσει είναι ότι κάποια από αυτά τα χρήματα έχουν γίνει κάποια στιγμή «αμαρτωλά» ομόλογα.

Το πιο σημαντικό είναι ότι συνιστά ένα άδικο κοινωνικά φόρο υπέρ τρίτων. Διότι στην πράξη σημαίνει ότι από τη μια πλευρά υπάρχει μια μικρή ομάδα ανθρώπων, οι δημοσιογράφοι (5.000 μέλη) που διαχειρίζονται χρήματα που αντιστοιχούν στο πολλαπλάσιο των χρημάτων κάθε Έλληνα ασφαλισμένου που είναι σε οποιοδήποτε άλλο ταμείο.
Και λέω: γιατί να υπάρχει μια τέτοια επιλεκτική ασφαλιστική μεταχείριση;

Πέραν αυτού, που είναι κοινωνικά προκλητικό, υπάρχουν θέματα εσωτερικής αγοράς. Αν επιβάλεις στο internet αγγελιόσημο, πείτε μου πώς θα επιβάλεις να πληρώσει το αγγελιόσημο ένας διαφημιζόμενος που τιμολογείται στην Ιταλία; Κατά την άποψή μου, είναι υπερβολικό και καταχρηστικό. Το να συζητάμε την επιβολή του αγγελιοσήμου και στο Internet, Ξεπερνάει τα όρια. Αντί να συζητάμε τη μείωσή του, μιλάμε και για επέκταση και σε άλλους χώρους. Η επέκταση δεν προβλέπεται…

adB: Γνωρίζετε ότι υπάρχουν εκδοτικοί οργανισμοί που τιμολογούν στο internet για να γλιτώσουν αγγελιόσημο στους πελάτες τους στα περιοδικά;

Μ.Π.: Δεν το γνωρίζω αυτό, αυτό που γνωρίζω είναι ότι το κράτος λέει «απελθέτω το ποτήριο τούτο από εμένα» και μας προτρέπουν να προσφύγουμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ποτέ δεν πρόκειται οι πολιτικοί να δώσουν λύση στο θέμα του αγγελιοσήμου.

Εμείς δεν θέλουμε ούτε να πέφτει πάνω μας αν ο διαφημιζόμενος πτωχεύσει, ούτε δωρεάν συλλογή να κάνουμε, ούτε χρηματοδότηση.
Σας ρωτώ: νομίζετε ότι η Εθνική Τράπεζα όπου κατατίθεται το Αγγελιόσημο, δεν αποζημιώνεται για τις υπηρεσίες της; Αποζημιώνεται. Εμείς όμως, όχι. Είμαστε απλοί φοροεισπράκτορες και φοροκουβαλητές.

Από εκεί και πέρα, αυστηρά ως κλάδο, δεν μας απασχολεί το ασφαλιστικό θέμα των δημοσιογράφων κλπ. Είναι θέμα του αρμόδιου υπουργείου. Εάν επανερχόταν στη διαχείριση των ΜΜΕ, εμείς την τελική τιμή θα πληρώναμε.

adB: Και γιατί δεν προσφεύγει κανείς στην Ε.Ε.;

Μ.Π.: Γιατί δεν τολμάει. Ο νόμος της σιωπής… Ακόμα και η ανακοίνωσή μας για το αγγελιόσημο και το internet αποσιωπήθηκε.

Δείτε εδώ το απόσπασμα από τη συνέντευξη.

Δείτε εδώ ολόκληρη τη συνέντευξη του Μανόλη Παπαπολύζου.

Written by gr.mme.observer

16 Ιουνίου 2009 στις 9:09 πμ

Αναρτήθηκε στις New Media

Tagged with , ,

Αρέσει σε %d bloggers: