New Media στην Ελλάδα

Τεκμηρίωση για τα Μέσα Ενημέρωσης με ψηφιακή διανομή (και όχι μόνο…)

Ποσοστό επί του αγγελιοσήμου απαιτεί η ΕΕΔΕΒΕ

Την πρόθεσή της να καταθέσει πρόταση «στο Υφυπουργείο Τύπου & ΜΜΕ», για μερίδιο στην πίτα του Αγγελιοσήμου, γνωστοποίησε η Ένωση Επιχειρήσεων Διαφήμισης και Επικοινωνίας Βορείου Ελλάδος (ΕΕΔΕΒΕ) – η σχετική επιστολή φέρεται να έχει ήδη κατατεθεί πριν από τις 24 Ιουλίου 2009. Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται: «Το Αγγελιόσημο που «πέρασε» και στις διαφημίσεις του Internet, απασχολεί ολοένα και περισσότερο όχι μόνον τον κλάδο μας, αλλά και τις επιχειρήσεις που βλέπουν σε μια χρονιά μεγάλης οικονομικής πτώσης, το 21,5% της όποιας διαφημιστικής τους δαπάνης, να «ψαλιδίζει» τα budget επικοινωνίας, δηλαδή ΟΛΟΙ ΧΑΜΕΝΟΙ: Λιγότερα έσοδα στα Μ.Μ.Ε., πτώση στις πωλήσεις υπηρεσιών ή προϊόντων των επιχειρήσεων και πτώση στο τζίρο των επιχειρήσεων επικοινωνίας και διαφήμισης. Η Ε.Ε.Δ.Ε.Β.Ε. και το Ε.Β.Ε.Θ. ζήτησαν με επιστολές τους πέρυσι, την μείωση του ποσοστού του Αγγελιοσήμου, καθώς και την κατάργησή του σε όλες τις τοπικές διαφημίσεις του Νομού Θεσσαλονίκης.

Μπροστά στην πρωτοφανή οικονομική κρίση της αγοράς, που έχει άμεσες επιπτώσεις σε όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου, η Ένωση Επιχειρήσεων Διαφήμισης & Επικοινωνίας Βορείου Ελλάδος ύστερα από πρόταση του Προέδρου της κ. Ντίνου Κωστόπουλου και με απόφαση του Δ.Σ. της, καταθέτει εντός των ημερών στον Υφυπουργό Τύπου και Μ.Μ.Ε. κ. Κωνσταντίνο Γκιουλέκα έγγραφη πρόταση στην οποία ζητά επιτέλους να αλλάξει ο σχετικός Νόμος περί Αγγελιοσήμου, γιατί λειτουργεί σε βάρος της ανάπτυξης όλης της χώρας.

Ζητείται επίσης, ένα ποσοστό 5% από τις εισπράξεις του Αγγελιοσήμου, να αποδίδεται στους διαφημιστές και στους εργαζόμενους στις επιχειρήσεις επικοινωνίας, με σκοπό την ίδρυση Επικουρικού Ταμείου Ασφάλισης των εργαζομένων στη διαφήμιση.

Ο «Νόμος Βενιζέλου» καθιστά υπεύθυνη εις ολόκληρο τη διαφημιστική εταιρία για την μη απόδοση του Αγγελιοσήμου από τους επιχειρηματίες και μάλιστα με ποινικές ευθύνες! Για παράδειγμα : Μια επιχείρηση πτωχεύει και όχι μόνον δεν πληρώνει τις διαφημίσεις που έκανε, αλλά ούτε και το Αγγελιόσημο. Σύμφωνα με τον Νόμο, καλείται η διαφημιστική εταιρία να το αποδώσει εμπρόθεσμα και εις ολόκληρο, γιατί σε διαφορετική περίπτωση έχει και ποινικές επιπτώσεις, μέχρι και φυλάκιση!

Κανείς όμως μέχρι τώρα δεν σκέφθηκε κάτι πολύ απλό: «Oι διαφημιστές παράγουν τις διαφημίσεις. Αν σταματήσουν να τις παράγουν, τότε ποιο Αγγελιόσημο θα εισπράττει το Ταμείο των Συντακτών;». Δηλαδή, είναι απόλυτα δίκαιο το αίτημα, ένα ποσοστό του εισπραττόμενου Αγγελιοσήμου να επιστρέφει στις διαφημιστικές εταιρίες και στους εργαζόμενους σε αυτές, για την δημιουργία ενός Ταμείου, που θα κατοχυρώνει και τον κλάδο και τους χιλιάδες εργαζόμενους σε αυτόν. Η ΕΕΔΕΒΕ πιστεύει ότι μια τέτοια Νομοθετική ρύθμιση θα έχει ευεργετικές συνέπειες για χιλιάδες εργαζομένους του κλάδου της σε όλη την Ελλάδα και ότι το Αγγελιόσημο επιτέλους δεν θα λειτουργεί ευνοϊκά μονομερώς μόνον για τους δημοσιογράφους, αλλά και για εκείνους που το παράγουν, τους εργαζόμενους στην Επικοινωνία.»

* άλλη σχετική ανακοίνωση της ΕΕΔΕΒΕ, από 24.7.2009

Written by gr.mme.observer

28 Ιουλίου 2009 στις 9:06 πμ

Αρέσει σε %d bloggers: