New Media στην Ελλάδα

Τεκμηρίωση για τα Μέσα Ενημέρωσης με ψηφιακή διανομή (και όχι μόνο…)

Το μέλλον του Internet είναι στα χέρια μας

[του Νίκου Δρανδράκη (28.8.2009), από το drandakis.com] Όταν λέω στα χέρια μας κυριολεκτώ. Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι πάμε προς μια έκρηξη στο mobile broadband και οι αναλύσεις (αλλά και οι τεχνολογικές εξελίξεις) μιλούν για μια χρήση του Internet “ό,που βρισκόμαστε”, κυρίως μέσω των φορητών συσκευών. Πολύ φοβάμαι ότι την ώρα που ανακαλύπτουμε το last mile broadband και σχεδιάζουμε επενδύσεις δισεκατομμυρίων Ευρώ για να φέρουμε την οπτική ίνα στα σπίτια, η τεχνολογία για άλλη μια φορά προσπερνάει τους κρατικούς σχεδιασμούς οποιασδήποτε χώρας και τους κάνει ξεπερασμένους.

Η long-term-evolution (LTE) είναι μια τεχνολογία mobile επικοινωνίας επόμενης γενιάς, και θα προσφέρει στους χρήστες κινητών συσκευών πολύ υψηλές ταχύτητες διακίνησης δεδομένων σε πολύ χαμηλές τιμές. Πρωτοπόρος σε αυτή την εξέλιξη είναι η Google που εκτοξεύει 16 δορυφόρους (!) που θα φέρουν το mobile Internet σε 3 δισεκατομμύρια ανθρώπους στην Ασία, την Αφρική, και τη Μέση Ανατολή. Ταυτόχρονα, όλα τα στοιχεία λένε ότι το μέλλον του Internet είναι mobile, καθώς μέχρι το τέλος του 2013 η αγορά των υπηρεσιών κινητής 3G και 4G θα έχει φτάσει σε 4,5 εκατ. συνδρομητές – περίπου 71% των συνολικών χρηστών κινητής.

H εξέλιξη αυτή συνδυάζεται και από την ανάπτυξη πρωτοποριακών εφαρμογών αποκλειστικά για φορητές συσκευές όπως η “επυξημένη πραγματικότητα” (ή Augmented Reality), που θεωρείται το επόμενο πολύ μεγάλο βήμα στην ανάπτυξη υπηρεσιών πληροφόρησης.

Αυτή η νέα πραγματικότητα αλλάζει δραματικά το πως οι άνθρωποι παράγουν, μοιράζονται και καταναλώνουν content. Είναι άλλο πράγμα να μπορείς να τα κάνεις όλα αυτά αποκλειστικά στο γραφείο (της δουλειάς ή του σπιτιού) σου, και άλλο πράγμα να τα κάνεις ό,που βρίσκεσαι.

Και αυτό θέτει τεράστιες προκλήσεις σε όσους σκέφτονται να αξιοποιήσουν το Internet. Τι σημαίνει αυτή η εξέλιξη για μια εταιρεία Media? Υπάρχει βέβαια και το ερώτημα “ποιά μπορούμε να θεωρούμε ως εταιρεία Media στην εποχή μας?” που θα το κουβεντιάσουμε άλλη ώρα. Τι σημαίνει για τις επιχειρήσεις, τους οργανισμούς και τους ιδιώτες που βλέπουν στο Internet το νέο πεδίο δραστηριοτήτων τους?

Αρκεί το να προσαρμόσεις την “ιστοσελίδα σου” να διαβάζεται και browsers κινητών ή smartphones, ή μήπως χρειάζεται κάτι παραπάνω ή διαφορετικό? Οι περισσότεροι από εμάς ξεκινούν από την ιστοσελίδα και σκέφτονται να πάνε σταδιακά στο mobile. Άλλοι ξεκινούν από το mobile κατευθείαν. Κάτι μου λέει ότι βρίσκονται σε πλεονεκτικότερη θέση.

Update: Η Μπέττυ είχε γράψει από πέρσι για τις δυνατότητες ανάπτυξης του mobile Internet και το πως μπορούν να λυθούν τα προβλήματα του κόσμου με αυτό – από την επικοινωνία μέχρι τη φτώχεια και την πείνα.

Δείτε και μια ενδιαφέρουσα σε μηνύματα (αν και εικαστικά πολύ φτωχή, ως συνήθως) παρουσίαση του Gerd Leonhard για το θέμα, που μας είχε επισκεφθεί πέρσι για να μιλήσει στα βραβεία Effie Awards.

Future of Mobile Content (CMMA 2009 Gerd Leonhard)

View more documents from Gerd Leonhard.

Related articles by Zemanta

Written by gr.mme.observer

29 Αυγούστου 2009 στις 9:40 πμ

Αναρτήθηκε στις ιστορίες από το αρχείο, New Media

Tagged with ,

Αρέσει σε %d bloggers: