New Media στην Ελλάδα

Τεκμηρίωση για τα Μέσα Ενημέρωσης με ψηφιακή διανομή (και όχι μόνο…)

Έλεγχος διαφημίσεων με ορκωτούς λογιστές

Τον ετήσιο έλεγχο των υπόχρεων της καταβολής τέλους 0,02% (που προβλέπεται από το άρθρο 48 του Ν.3801/2009 για όλες τις διαφημίσεις, ακόμη και στο internet σε αφίσες, χορηγίες, advertorial κ.λπ.) με Ορκωτούς Λογιστές, σε προσυμφωνημένο χρόνο, επιχειρεί να επιβάλλει το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (Αστική Εταιρία Δεοντολογίας και Επικοινωνίας), «προκειμένου να διαπιστώνονται τυχόν παραβάσεις από την οριζόμενη διαδικασία του Ν.3801», όπως διαβάζουμε στο Daily Fax. Σύμφωνα με σχετικό ενημερωτικό σημείωμα, θα υποβάλλεται έκθεση προς το ΣΣΕ μόνο με τις τυχόν παραβάσεις που θα εντοπίζονται, για τις περαιτέρω νόμιμες ενέργειες προς είσπραξη. Αν και η υποχρέωση από το νόμο είναι οι καταβολές να γίνονται «εντός 30 ημερών από το τέλος του μήνα μέσα στον οποίο αυτό εισπράχθηκε», το Σ.Ε.Ε. προτείνει, για διευκόλυνση των ενδιαφερομένων, οι καταβολές να πραγματοποιούνται ανά τρίμηνο και συγκεκριμένα στις 31 Ιανουαρίου, 30 Απριλίου, 31 Ιουλίου και 31 Οκτωβρίου. Η πρώτη κατάθεση θα πρέπει να γίνει μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2009 και αφορά το διάστημα από την εφαρμογή του νόμου. Όπως τονίζει το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας, οι διαδικασίες είναι «κατ’ αναλογία των όσων ισχύουν για την καταβολή του αγγελιοσήμου». Η υποχρέωση αυτή αφορά «όλα τα τιμολόγια διαφημιστικής δαπάνης κατά το μέρος που αυτή αφορά στην αγορά χρόνου ή χώρου, με σκοπό τη μετάδοση ή καταχώρηση, μέσω της τηλεόρασης, του ραδιοφώνου, του κινηματογράφου, του διαδικτύου και του ημερήσιου ή περιοδικού τύπου, ή την ανάρτηση σε χώρους που νόμιμα προορίζονται για υπαίθρια διαφήμιση, διαφημιστικών ή επί πληρωμή δημοσιεύσεων» (π.χ. αγγελίες κ.λπ.). Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα www.see.gr Σημείωση: Πέραν των τυπικών ζητημάτων που θέτει το Σ.Ε.Ε., ενδιαφέρον παρουσιάζουν ορισμένες λεπτομέρειες που αποσιωπούνται. Για παράδειγμα, εάν οφείλεται να πληρωθεί το τέλος 0,02% για ελληνικές διαφημίσεις σε ιστοσελίδες .com ή σε social media, σε search engines κ.λπ. Η ρύθμιση αυτή είναι πολύ σημαντική και για τη στήριξη του αγγελιοσήμου, καθώς δείχνει τον τρόπο και παρέχει προηγούμενο, για την επέκτασή του σε όλες τις διαφημίσεις.

Written by gr.mme.observer

22 Σεπτεμβρίου 2009 στις 8:01 μμ

Αρέσει σε %d bloggers: