New Media στην Ελλάδα

Τεκμηρίωση για τα Μέσα Ενημέρωσης με ψηφιακή διανομή (και όχι μόνο…)

Media, κανονικά και με το… νόμο

[από ανακοίνωση του Παρατύπως] Μετά τη γνωμοδότηση νομικών που έγινε τον περασμένο Μάη για λογαριασμό της ΠΟΕΣΥ, άλλο ένα επιχείρημα προστίθεται στη φαρέτρα όσων διεκδικούν να κατοχυρωθούν τα new media ως… κανονικά media, με την έννοια να αρχίσουν να τηρούν τις ανάλογες συμβάσεις εργασίας και να ασφαλίζουν τους εργαζόμενους στα δημοσιογραφικά Ταμεία.

Στις αρχές Σεπτέμβρη, σε άσχετο νόμο, ενσωματώθηκαν διατάξεις που αφορούν τα μέσα ενημέρωσης. Στο Αρθρο 48 του Ν3801/2009 διαβάζουμε: «Θεσπίζεται υπέρ της αστικής εταιρείας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με την επωνυμία Αστική Εταιρεία Δεοντολογίας και Επικοινωνίας […] ειδικό τέλος ποσοστού 0,02% επί των τιμολογίων διαφημιστικής δαπάνης κατά το μέρος που αυτή αφορά στην αγορά χρόνου ή χώρου, με σκοπό τη μετάδοση ή καταχώριση, μέσω της τηλεόρασης, του ραδιοφώνου, του κινηματογράφου, του Διαδικτύου και του ημερήσιου ή περιοδικού Τύπου […] ».

Τι σημαίνει αυτό; Ότι ο νομοθέτης αναγνωρίζει κανονικά και με το… νόμο πως η διαφήμιση στο Διαδίκτυο είναι ακριβώς ό,τι και η διαφήμιση στα παραδοσιακά Μέσα. Υπόκειται μάλιστα πλέον και σε ειδική εισφορά. Γιατί όχι και σε αγγελιόσημο;

Είναι γνωστή η υπόθεση των ιντερνετικών μέσων ενημέρωσης, όπου οι συνάδελφοι δημοσιογράφοι ζουν μια κατάσταση που μισθολογικά και ασφαλιστικά τους αφήνει τελείως ακάλυπτους. Πρόκειται στην ουσία για ένα αρρύθμιστο τοπίο, που δίνει χώρο για να βασιλεύει η αυθαιρεσία. Οι εργοδότες έχουν αρχίσει να έχουν έσοδα από το Διαδίκτυο και η συζήτηση μεταξύ τους αφορά τώρα το πόσο γρήγορα και με ποιο τρόπο θα προχωρήσουν στη στροφή προς το Ιντερνετ, χρεώνοντας όμως στο χρήστη και το περιεχόμενο, το οποίο μέχρι τώρα παρέχουν γενικά δωρεάν.

Το γεγονός ότι μέχρι σήμερα επικρατεί εργασιακό χάος στο καθεστώς των new media χαροποιεί την εργοδοσία, όπως το λύκο στην αναμπουμπούλα. Για πολλούς από αυτούς βασιλεύει η πρακτική να παίρνουν διαφήμιση για τα έντυπά τους και να χρεώνουν μεγάλο μέρος της στο ιντερνετικό Μέσο τους ώστε να μη χρεώνεται με αγγελιόσημο ο διαφημιζόμενος. Ετσι λοιπόν, πλάι στις χαμηλότατες έως ανύπαρκτες εργοδοτικές εισφορές στα ασφαλιστικά Ταμεία, πλάι στην εισφοροδιαφυγή, πλάι στις χαριστικές ρυθμίσεις που απολαμβάνει κάθε τόσο, η εργοδοσία έχει βρει κι άλλον ένα τρόπο για να ζημιώνει τα δημοσιογραφικά Ταμεία.

 

ΣΗΜ.: Ο ν.3801 αφορά και τη διαφήμιση σε αφίσες, στον κινηματογράφο κ.λπ.

Written by gr.mme.observer

28 Σεπτεμβρίου 2009 στις 10:23 πμ

Αρέσει σε %d bloggers: