New Media στην Ελλάδα

Τεκμηρίωση για τα Μέσα Ενημέρωσης με ψηφιακή διανομή (και όχι μόνο…)

1,5 δισ. ευρώ η πραγματική δαπάνη διαφήμισης στην Ελλάδα

Στα 430 ως 470 εκατ. ευρώ φαίνεται ότι φθάνει η πραγματική ετήσια δαπάνη διαφήμισης το 2009 στα μέσα ενημέρωσης (περιοδικά, τηλεόραση, εφημερίδες και ραδιόφωνο) τα οποία υπάγονται στο αγγελιόσημο. Οι εκτιμήσεις αυτές προέρχονται τόσο από ενδείξεις για τα έσοδα του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ από αγγελιόσημο, όσο και από στοιχεία που παρέχει η ίδια η διαφημιστική αγορά. Στη δαπάνη αυτή δεν υπολογίζονται οι κρατικές διαφημίσεις, ούτε οι διαφημίσεις που δημοσιεύονται στον επαρχιακό και τοπικό τύπο κ.λπ.

Συνολικά όμως, η πραγματική δαπάνη διαφήμισης στην Ελλάδα ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ, ενδέχεται δε να πλησιάζει ακόμη και το 1,5 δισ. ευρώ, αν κρίνουμε από τις (συντηρητικές) προβλέψεις που κάνει ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος (Σ.Δ.Ε.), υπολογίζοντας ότι κατά μέσο όρο τα έσοδα του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας (Σ.Ε.Ε.) από το νέο φόρο του άρθρου 48 του Ν.3801/2009 (0,02% σε κάθε τιμολόγιο διαφήμισης – και στο internet) θα κυμανθούν σε ετήσια βάση κάπου ανάμεσα στα 200.000 και 300.000 ευρώ.

Την ίδια ώρα, οι  εκτιμήσεις για τη «διαφημιστική δαπάνη» δείχνουν ότι μπορεί να πλησιάσει φέτος τα 2.000 εκατ. ευρώ (έναντι 2.800 εκατ. ευρώ πέρυσι). Σημειώνεται ότι η «διαφημιστική δαπάνη» είναι ένα πλασματικό νούμερο, το οποίο υπολογίζεται με βάση των αριθμό των «εμφανίσεων» διαφήμισης (σελίδες σε έντυπα και χρόνος στα ραδιοτηλεοπτικά), που πολλαπλασιάζεται με τον δηλωμένο τιμοκατάλογο των πιο σημαντικών μέσων ενημέρωσης.

Αυτό που εντυπωσιάζει είναι ότι τα δύο τελευταία χρόνια το μερίδιο της πραγματικής δαπάνης έναντι της «διαφημιστικής δαπάνης» είναι σημαντικά μικρότερο από 25%. Κι αυτό δεν είναι «λογικό» ποσοστό (αν πρέπει να μιλήσουμε με όρους «αγοράς»).

Εντυπωσιάζει επίσης η δυναμική που αναπτύσσεται σε άλλα μέσα προβολής, τα οποία συγκεντρώνουν ποσοστό μεγαλύτερο από 50% της διαφήμισης, έναντι των «κλασσικών» μέσων ενημέρωσης.

Written by gr.mme.observer

1 Οκτωβρίου 2009 στις 11:02 πμ

Αρέσει σε %d bloggers: