New Media στην Ελλάδα

Τεκμηρίωση για τα Μέσα Ενημέρωσης με ψηφιακή διανομή (και όχι μόνο…)

Τα New Media αλλάζουν τις μετρήσεις τηλεθέασης

Η ανάπτυξη και εξέλιξη του τρόπου που οι άνθρωποι παρακολουθούν τηλεόραση έχει προκαλέσει σύγχυση στην αγορά των media, που βασίζεται εδώ και δεκαετίες στις μετρήσεις εταιρειών όπως η Nielsen, ανάγοντας σε επιτακτική την ανάγκη προσαρμογής στα δεδομένα που εισάγει το Ίντερνετ και το βίντεο κατά παραγγελία (Video On Demand).

Τόσο οι Αμερικανοί, αλλά και οι κάτοικοι των περισσότερων ανεπτυγμένων χωρών, παρακολουθούν τηλεόραση περισσότερο από ποτέ, κατά μέσο όρο 151 ώρες το μήνα, σε πολλά περισσότερα δίκτυα και με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την ανάγκη δημιουργίας ενός νέου συστήματος παρακολούθησης της τηλεθέασης, όπως επισημαίνουν αναλυτές.

Αρχικά παρατηρήθηκε μία «κρίση των μετρήσεων», εξαιτίας των διασκορπισμένων στοιχείων, εξήγησε ο Άλαν Βούρτζελ, πρόεδρος ερευνών και ανάπτυξης της NBC Universal, που ανήκει στην General Electric σε ποσοστό 80%. Πλέον, ωστόσο, οι πάροχοι περιεχομένου «πνίγονται στον όγκο δεδομένων». «Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο έχει παρατηρηθεί μια γεωμετρική αύξηση στην πρόσβαση των καταναλωτών σε βίντεο στο Ίντερνετ, με την αγορά μετρήσεων να μην έχει προσαρμοστεί», επεσήμανε.

Αν και η παρακολούθηση τηλεόρασης μέσω Ίντερνετ αντιστοιχεί σε λιγότερο από 2% του συνόλου τηλεθέασης, η γνωστή υπηρεσία Hulu.com, που συνδυάζει βίντεο από 150 διαφορετικούς σταθμούς σε μία κοινή πλατφόρμα, είδε τους χρήστες του να τετραπλασιάζονται μέσα σε ένα χρόνο, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία. Το Hulu είναι κοινοπραξία τριών από τα μεγαλύτερα δίκτυα μέσων παγκοσμίως, του NBC, της News Corp και της Walt Disney.

Τον περασμένο μήνα, 15 από τα μεγαλύτερα τηλεοπτικά δίκτυα, διαφημιστές και πρακτορεία μέσων ίδρυσαν το Συνασπισμό Καινοτόμων Μετρήσεων (CIMM) που στόχο έχει τη βελτίωση των μεθόδων μέτρησης τηλεθέασης.

Στις ΗΠΑ, εν μέρει λόγω της πρόσφατης μετάβασης από αναλογικό σε ψηφιακό σήμα, πολλοί Αμερικανοί παρακολουθούν τα αγαπημένα τους προγράμματα με τη χρήση των ειδικών αποκωδικοποιητών. Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει σε μια έκρηξη νέων δεδομένων από εταιρείες που παρακολουθούν τις προτιμήσεις τηλεθέασης μέσω των αποκωδικοποιητών. Ταυτόχρονα, η δημιουργία μεγάλων video portals στο Ίντερνετ από μεγάλες εταιρείες, καθιστούν ακόμη δυσκολότερη τη συλλογή στοιχείων.

«Με περισσότερα από 500 κανάλια και την ύπαρξη γραμμικής και μη τηλεθέασης, απέχουμε πολύ από τα τρία δίκτυα που κατείχαν μερίδιο 90% της ακροαματικότητας πριν από 30 χρόνια», σχολίασε ο Άλαν Γκούλντ, αναλυτής της Natixis Bleichroeder.

[από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, με πληροφορίες από Reuters]

Written by gr.mme.observer

2 Οκτωβρίου 2009 στις 9:10 πμ

Αρέσει σε %d bloggers: