New Media στην Ελλάδα

Τεκμηρίωση για τα Μέσα Ενημέρωσης με ψηφιακή διανομή (και όχι μόνο…)

Τελειώνει η εποχή του δωρεάν περιεχόμενου

Οι επικεφαλής δύο από τους μεγαλύτερους ειδησεογραφικούς οργανισμούς θεωρούν ότι πρέπει να δοθεί ένα τέλος στην εποχή της δωρεάν προβολής ειδήσεων από τα διάφορα sites και μηχανές αναζήτησης του Διαδικτύου.

Ο μεγιστάνας της «αυτοκρατορίας» των μέσων μαζικής ενημέρωσης News Corp. Ρούπερτ Μέρντοχ, επεσήμανε ότι είναι πλέον καιρός για τις μηχανές αναζήτησης του Διαδικτύου και άλλες ιστοσελίδες να αρχίσουν να πληρώνουν για το ειδησεογραφικό περιεχόμενο που ήταν μέχρι τώρα δωρεάν, την ώρα που η βιομηχανία των media προσπαθεί να αναπροσαρμοστεί στα δεδομένα της εποχής του Διαδικτύου.

Η πρόταση του κ. Μέρντοχ -στο πλαίσιο της Διεθνούς Συνόδου ΜΜΕ, που πραγματοποιήθηκε στο Πεκίνο- βρίσκει σύμφωνο και τον επικεφαλής του πρακτορείου ειδήσεων Associated Press, Τομ Κάρλεϊ, ο οποίος έκανε λόγο περί «εκμετάλλευσης» των ειδησεογραφικών οργανισμών.

Πολλές εταιρείες ειδήσεων υποστηρίζουν ότι ιστοσελίδες όπως η Google έχουν αποκομίσει μια ολόκληρη περιουσία από την προβολή διαφόρων άρθρων, φωτογραφιών και βίντεο, χωρίς να αποζημιώνουν τους ειδησεογραφικούς οργανισμούς για την αναπαραγωγή του συγκεκριμένου υλικού.

«Εμείς, οι δημιουργοί του περιεχομένου, αργήσαμε να αντιδράσουμε στη δωρεάν εκμετάλλευση της προβολής ειδήσεων από τρίτους φορείς χωρίς την άδειά μας», διευκρίνισε ο κ. Κάρλεϊ του ΑΡ.

«Εάν δεν εκμεταλλευθούμε την τάση προς το συνδρομητικό περιεχόμενο, τότε οι δημιουργοί περιεχομένου θα είναι εκείνοι που θα πληρώσουν το τελικό τίμημα και οι «κλεπτομανείς» περιεχομένου εκείνου που θα θριαμβεύσουν», κατέληξε ο κ. Μέρντοχ, στην «αυτοκρατορία» του οποίου ανήκει η «WSJ» και διάφορες άλλες εφημερίδες, όπως οι «Τimes» και «New York Post».

[από τη ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ]

Written by gr.mme.observer

10 Οκτωβρίου 2009 στις 8:11 πμ

Αρέσει σε %d bloggers: