New Media στην Ελλάδα

Τεκμηρίωση για τα Μέσα Ενημέρωσης με ψηφιακή διανομή (και όχι μόνο…)

Καταγγελία για απώλεια αγγελιοσήμου στην ΕΡΤ

δημοσίευμα από την εφημερίδα ΠΑΡΟΝΣκάνδαλο σε βάρος των εσόδων της Δημόσιας Τηλεόρασης, των δημοσίων εσόδων και των εσόδων του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ και του ΙΚΑ (από αγγελιόσημο) καταγγέλλει η ΠΟΣΠΕΡΤ, ζητώντας παρέμβαση Εισαγγελέα. Η καταγγελία αφορά σύμβαση χορηγίας με Αεροπορική Εταιρία, που έχει υπογράψει ο σημερινός πρόεδρος της ΕΡΤ για την ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΚΥΡΙΑΚΗ και όλες τις πριν και μετά εκπομπές που αφορούν τους αγώνες ποδοσφαίρου στο πλαίσιο του UEFA CHAMPIONS LEAGUE, για 3 χρόνια από φέτος.

Σύμφωνα με την καταγγελία, στη σύμβαση αυτή «χορηγίας», τιμολογείται διαφημιστικό μήνυμα 40 δευτερολέπτων χαριστικά (1 ευρώ!), με μόνη υποχρέωση την παραχώρηση για το διάστημα αυτό ηλεκτρονικού μηχανήματος για τη γραφική ανάλυση φάσεων και ενός παρουσιαστή σχολιαστή των φάσεων.

«Ήδη στις πρώτες εκπομπές επανειλημμένα καταστρατηγείται ο ιδρυτικός νόμος της ΕΡΤ Ν 1730 αρθρο3 και το ΠΔ 100 του 2006, άρθρο 6 διότι υπερβαίνει τους όρους χορηγίας και σε χρονική διάρκεια και πέραν της αρχής ή και του τέλους των προγραμμάτων. Επίσης εκφωνείται ο χορηγός και προβάλλεται γκρίζα διαφήμιση στο τερέν κ.λπ. με διαρκή τρόπο που συνιστά πέραν της χορηγίας διαφήμιση.

Αποτέλεσμα είναι να χάνει η ΕΡΤ υπέρογκα ποσά, το δημόσιο έσοδα και τα ασφαλιστικά ταμεία το αγγελιόσημο.»

**

[update 6.11.2009, από την ΗΜΕΡΗΣΙΑ] «Κακόβουλη και υποβολιμιαία» χαρακτηρίζει ο πρόεδρος της ΕΡΤ Χρ.Παναγόπουλος (σε ανακοίνωση που υπογράφει η διοίκηση της ΕΡΤ), την καταγγελία της ΠΟΣΠΕΡΤ για υπογραφή χαριστικής σύμβασης χορηγίας με Αεροπορική Εταιρεία, που έχει υπογράψει ο ίδιος ο πρόεδρος της ΕΡΤ για την «Αθλητική Κυριακή».

Η ΠΟΣΠΕΡΤ καταγγέλλει ότι στη σύμβαση αυτή χορηγίας, τιμολογείται ένα διαφημιστικό μήνυμα 40΄΄ χαριστικά ( 1 ευρώ), με μόνη υποχρέωση την παραχώρηση για το διάστημα αυτό ηλεκτρονικού μηχανήματος για τη γραφική ανάλυση φάσεων και ενός παρουσιαστή σχολιαστή των φάσεων. Ο πρόεδρος της ΕΡΤ αναφέρει ότι οι συντάκτες της καταγγελίας αγνοούν ή επιλέγουν να αγνοούν ορισμένες από τις βασικές πρακτικές της τηλεοπτικής διαφημιστικής αγοράς στην Ελλάδα.

«Είναι προφανές ότι η εμπορική Διεύθυνση, αλλά και η διοίκηση μιας εταιρείας οφείλουν να κάνουν το παν για να αξιοποιούν το τηλεοπτικό προϊόν τους όσο το δυνατόν καλύτερα» τονίζει και προσθέτει: «Κατά συνέπεια το γεγονός ότι εξασφαλίστηκε ένα εξαιρετικό τεχνολογικά μηχάνημα για την ανάλυση ποδοσφαιρικών φάσεων για μια τριετία, μόνο στα θετικά μπορεί να καταγραφεί και όχι αντίθετα, όπως οι συντάκτες του κειμένου υποστηρίζουν. Όσοι δε ομιλούν για χαρακτηριστικά «χαριστικής συμβάσεως», προφανώς και δεν γνωρίζουν την αγοραία αξία ενός μηχανήματος σαν αυτό, η χρήση του οποίου παραχωρείται στην ΕΡΤ με την συγκεκριμένη σύμβαση, με την οποία η ΕΡΤ αναλαμβάνει υποχρεώσεις έναντι του χορηγού εντός του πλαισίου των διατάξεων του ισχύοντος Π.Δ. 100/2000. Προφανώς και η ΕΡΤ δεν έχει απώλεια εσόδων, καθώς η συγκεκριμένη σύμβαση χορηγίας κατ΄ ουδένα τρόπο εμποδίζει ή αποκλείει άλλους χορηγούς ακόμα και ομοειδείς να διαφημιστούν στα ίδια προγράμματα. Ο πρόεδρος της ΠΟΣΠΕΡΤ εδώ και πολύ καιρό καταφεύγει στην προσφιλή μέθοδο της λασπολογίας αναζητώντας «διέξοδο» με τις ανακοινώσεις του περί «σκανδάλων» στον αποπροσανατολισμό των εργαζομένων επί προσωπικού θέματος του και σε μία προσπάθεια να εκφοβίσει τη Διοίκηση της ΕΡΤ για υπόθεσή του που εκκρεμεί στα δικαστήρια, καθώς ήδη έχει ασκηθεί εναντίον του ποινική δίωξη -με τον περιοριστικό όρο της εγγυοδοσίας- για απάτη σε βάρος της εταιρίας, ενώ χθες εκδικάσθηκε και η αστική δίκη για αυτήν την υπόθεση».

Written by gr.mme.observer

5 Νοεμβρίου 2009 στις 8:49 μμ

Αρέσει σε %d bloggers: