New Media στην Ελλάδα

Τεκμηρίωση για τα Μέσα Ενημέρωσης με ψηφιακή διανομή (και όχι μόνο…)

Διαδικτυακή η τηλεόραση έως το 2019

[του Στέλιου Ιωάννου, από τη Ναυτεμπορική] Στο διαδίκτυο εκτιμάται ότι θα μετακινηθεί μέσα στην προσεχή δεκαετία η παροχή τηλεοπτικών υπηρεσιών, με την αγορά να ανακάμπτει περί το 2011, από την τρέχουσα αρνητική συγκυρία, που πλήττει το χώρο εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο.

Αυτά αναφέρει μελέτη της εταιρείας συμβουλευτικών ερευνών iDate -η οποία εξειδικεύεται στο χώρο των media, των τηλεπικοινωνιών και του διαδικτύου- όπου παράλληλα τονίζεται ότι ώθηση στο χώρο θα δοθεί και από την επικείμενη μετάβαση στην ψηφιακή τηλεόραση, η οποία θα ανοίξει το δρόμο στην ψηφιοποίηση του περιεχομένου, γεγονός που θα επιτρέψει τη χρήση του από πολλαπλές πλατφόρμες.

Παροχή υπηρεσιών: Παρά τον επικείμενο κατακερματισμό όσον αφορά την παροχή τηλεοπτικών υπηρεσιών, εξαιτίας της ανάπτυξης πολλών διαφορετικών μεθόδων (ψηφιακή TV, TVHD, Mobile TV, IPTV, pay TV, αλλά και 3DTV κ.α.), το διαδίκτυο σύμφωνα με την εταιρεία, θα καταστεί το κεντρικό πεδίο δραστηριοτήτων και ανταγωνισμού μεταξύ των παρόχων τηλεοπτικών υπηρεσιών.

Ήδη οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την μετάβαση της τηλεοπτικής βιομηχανίας στο διαδίκτυο, έχουν αρχίσει να συντρέχουν, αφού, όπως επισημαίνεται οι τηλεθεατές, έχουν αρχίσει να επιλέγουν το διαδίκτυο για κατανάλωση τηλεοπτικού περιεχομένου, παρέχονται οι τεχνικές λύσεις ώστε να περάσει το web στην τηλεοπτική συσκευή, ενώ παράλληλα η πρόσβαση των κινητών στο διαδίκτυο γίνεται ολοένα και πιο εύκολη.

Επίσης μέσω διαδικτύου παρέχεται πλέον σημαντικό ποσοστό ελκυστικού περιεχομένου, ενώ παράλληλα βελτιώνεται η ποιότητα παροχής των υπηρεσιών online video.

Εξάλλου περαιτέρω ώθηση, εκτιμά η εταιρεία, ότι θα δώσει στο χώρο, η είσοδος νέων παικτών, πέραν των παραδοσιακών, αν και διευκρινίζεται ότι οι τηλεοπτικοί οργανισμοί θα παραμείνουν πρωταγωνιστές στο πεδίο του ανταγωνισμού.

Σταδιακή μετάβαση: Η μετάβαση της τηλεόρασης στο διαδίκτυο, θα γίνει σταδιακά μέσα στα επόμενα χρόνια και θα έχει ως συνέπεια την κατάργηση των αποκλειστικών δικαιωμάτων για το οπτικοακουστικό περιεχόμενο, καθώς και την εγκατάλειψη, από μερίδα καταναλωτών των παραδοσιακών μορφών κατανάλωσης της υπηρεσίας.

Σημαντικό βήμα για το πέρασμα είναι η ανάκαμψη της τηλεοπτικής αγοράς, η οποία εκτιμάται από την εταιρεία ότι θα αρχίσει σταδιακά από τον επόμενο χρόνο, με πλήρη επάνοδο στα επίπεδα της προ κρίσεως περιόδου, περί το 2011.

Περί το 2012 αναμένεται η πλήρης ψηφιοποίηση του περιεχομένου με την είσοδο της επίγειας ψηφιακής και το 2014 η εκτίναξη της βιομηχανίας από την άνοδο του video on demand. Το 2019 εκτιμάται ότι η τηλεόραση θα περάσει κατά κύριο λόγο στο διαδίκτυο.

Από πλευράς περιεχομένου, ήδη έχει αρχίσει να διαμορφώνεται σε ολόκληρο το δυτικό κόσμο το περιβάλλον για την μετάβαση στο web, αφού σε όλες τις χώρες της Ευρώπης και των ΗΠΑ, προβάλλονται οι ίδιες σειρές, οι ίδιες ταινίες και τα ίδια τηλεπαιχνίδια, με χρονική διαφορά μόνο λόγω δικαιωμάτων.

Στην Ελλάδα: Και στη χώρα μας οι τηλεοπτικοί οργανισμοί έχουν αρχίσει να περνούν στο web, παρέχοντας υπηρεσίες WebTV, οι οποίες βεβαίως ακόμα απέχουν πολύ από την πλήρη μετάβαση στο διαδίκτυο.

Παρά ταύτα το εγχείρημα προχωρά με γοργά βήματα. Μόλις χθες ο τηλεοπτικός σταθμός Antenna ανακοίνωσε αύξηση στην επισκεψιμότητα της υπηρεσίας WebTV που παρέχει κατά 260%, με τα video on demand για τις εκπομπές του καναλιού να ξεπερνούν τις 1,2 εκατομμύρια.

Επισημαίνεται ότι ο τηλεοπτικός σταθμός παρέχει και υπηρεσία live streaming, εκτός του video on demand.

Ανάλογες υπηρεσίες WebTV, παρέχει το σύνολο των τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας, δεν έχουν ωστόσο δημοσιοποιήσει στοιχεία επισκεψιμότητας.

Written by gr.mme.observer

19 Νοεμβρίου 2009 στις 10:06 πμ

Αρέσει σε %d bloggers: