New Media στην Ελλάδα

Τεκμηρίωση για τα Μέσα Ενημέρωσης με ψηφιακή διανομή (και όχι μόνο…)

Nielsen Media Greece: Δαπάνη ΜΜΕ και το internet

Έτσι απλά, μια μέρα του Νοέμβρη διαπιστώσαμε ότι το internet μπήκε στη ζωή μας ως ΜΜΕ, με ένα πίνακα της Nielsen Media Greece που παρουσιάζει τις 4 μεγαλύτερες κατηγορίες διαφημιζομένων (monitor) στα Μέσα Ενημέρωσης. Τα οποία κατά σειρά παρουσίασης είναι: Τηλεόραση, Ραδιόφωνο, Internet και Τύπος (έντυπα, δηλαδή περιοδικά και εφημερίδες).

Βεβαίως, το internet δεν είναι ξεχωριστό ΜΜΕ, όπως πιθανόν υπονοεί αυτή η κατηγοριοποίηση – είναι απλά μια άλλη μορφή διανομής ΜΜΕ (όπως και το χαρτί δεν είναι ΜΜΕ επειδή σε αυτό τυπώνονται έντυπα). Καθώς όμως σηματοδοτεί μια τεχνολογική στροφή, καλό είναι να ξέρουμε τα μερίδιά του.

* Τα στοιχεία από δημοσίευμα του Marketing Week online

Για τον πίνακα θα μπορούσαμε επίσης να σχολιάσουμε ότι το 25,64% της δαπάνης του Οκτωβρίου στην Τηλεόραση αφορά ΜΜΕ (δηλαδή «φιλικές» επιχειρήσεις, με τιμολόγια «χώμα»). Κάτι ανάλογο (σε ποσοστό 17,62%) συναντάμε και στο ραδιόφωνο.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα μερίδια των διαφορετικών υπηρεσιών που κατευθύνουν κονδύλια για διαφήμιση σε διαδικτυακά ΜΜΕ, αλλά και σε άλλες ιστοσελίδες (στοιχεία Ιουλίου-Αυγούστου 2009, από το Marketing Week online).

Τρόφιμα – Ποτά, Πολιτισμός και Τηλεπικοινωνίες / Τεχνολογία κατέχουν μερίδια μεγαλύτερα του 10%, ενώ εξίσου εντυπωσιακή είναι και η καταγραφή κρατικής διαφήμισης (στο 1% τον Οκτώβριο) κυρίως με υπηρεσίες του ΟΑΕΔ.

Written by gr.mme.observer

30 Νοεμβρίου 2009 στις 2:10 μμ

Αρέσει σε %d bloggers: