New Media στην Ελλάδα

Τεκμηρίωση για τα Μέσα Ενημέρωσης με ψηφιακή διανομή (και όχι μόνο…)

Ευρωπαϊκή ψηφιακή ομπρέλα για τα media

[από σημείωμα του Στέλιου Ιωάννου, στη Ναυτεμπορική] Στην υπαγωγή κάτω από ψηφιακή «ομπρέλα», του συνόλου των υποθέσεων που αφορούν τα ΜΜΕ, προχώρησε η Ε.Ε., στην πρόσφατη ανασυγκρότηση των χαρτοφυλακίων, τοποθετώντας στη θέση της ισχυρής γυναικός -αντί της Βίβιαν Ρέντινγκ- την Νέλι Κρους, γνωστή στα Μέσα Ενημέρωσης, από τις ενέργειές της σχετικά με τη χρήση των κονδυλίων των κρατικών ενισχύσεων (από τα δημόσια ραδιοτηλεοπτικά Μέσα).

Με τις αλλαγές που πραγματοποίησε η Ε.Ε., δείχνει τις προθέσεις σχετικά με τον ευρύτερο χώρο των media, ενώ αξίζει να επισημανθεί ότι παράλληλα με την ένταξη του συνόλου των υποθέσεων των ΜΜΕ κάτω από το χαρτοφυλάκιο «Ψηφιακή Ατζέντα» (Digital Agenda), εκχώρησε το πρόγραμμα Media -το πρόγραμμα ενίσχυσης των οπτικοακουστικών παραγωγών (ταινιών, ηχογραφημάτων κ.ά.)- στο χαρτοφυλάκιο «Παιδεία Πολιτισμός Πολυγλωσσία», του οποίου επικεφαλής είναι η Κύπρια, Ανδρούλα Βασιλείου.

Πρόκειται για κινήσεις οι οποίες σηματοδοτούν νέες πολιτικές και κατευθύνσεις για τον ευρύτερο χώρο των μίντια. Συγκεκριμένα και σε ό,τι αφορά τη ραδιοτηλεόραση, καθίσταται σαφές ότι δεν νοείται πλέον αναλογική ραδιοτηλεόραση, αλλά μόνο ψηφιακά μέσα από διαφορετικές ψηφιακές πλατφόρμες (επίγεια, δορυφορική, καλωδιακή, τηλεόραση, αλλά και mobile TV, webTV, IPTV κ.λπ.) και παροχή υπηρεσιών μέσα από αυτές με (γραμμικό ή μη γραμμικό τρόπο).

Ως εκ τούτου, κάτω από το χαρτοφυλάκιο «Ψηφιακή Ατζέντα» μπαίνουν πλέον όχι μόνο τα παραδοσιακά και σύγχρονα Μέσα Ενημέρωσης, αλλά και μέρος των Μέσων Επικοινωνίας, τουλάχιστον εκείνο το τμήμα τους που σχετίζεται με την ψυχαγωγία.

Παράλληλα, αλλαγή πολιτικής, προς το αυστηρότερο, για το θέμα των κονδυλίων που κινούνται στην ραδιοτηλεοπτική αγορά εκτιμάται ότι σηματοδοτεί η τοποθέτηση της κας Κρους ως επικεφαλής του χαρτοφυλακίου Digital.

Το νέο πλαίσιο προβλέπει τον ακριβέστερο ορισμό του όρου «δημόσια υπηρεσία», θέτοντας ουσιαστικά νέες δεσμεύσεις στην αγορά ελκυστικών προγραμμάτων (αθλητικά, καλλιτεχνικά γεγονότα κ.λπ.) από τους δημόσιους ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς.

Written by gr.mme.observer

1 Δεκεμβρίου 2009 στις 11:11 πμ

Αρέσει σε %d bloggers: