New Media στην Ελλάδα

Τεκμηρίωση για τα Μέσα Ενημέρωσης με ψηφιακή διανομή (και όχι μόνο…)

Περιορισμός των δωρεάν ειδήσεων από την Google

[πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ] Σε μια συναινετική κίνηση καλής θέλησης -υπό την απειλή και μιας πιθανής συμφωνίας του Μέρντοχ με την μηχανή αναζήτησης Bing της Microsoft- η Google υποχώρησε και, όπως ανακοίνωσε, οι εκδότες θα μπορούν πλέον να θέτουν ένα όριο στον αριθμό των δωρεάν ειδήσεων που οι χρήστες του διαδικτύου διαβάζουν μέσω της ελεύθερης υπηρεσίας της Google.

Η υποχώρηση έρχεται μετά τις διαμαρτυρίες πολλών οργανισμών μέσων ενημέρωσης (ιδίως του Μέρντοχ) ότι η Google επωφελείται οικονομικά με πρόσθετα διαφημιστικά έσοδα από τη δωρεάν διάθεση του ειδησεογραφικού περιεχομένου τους.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα «First Click Free» (Δωρεάν το Πρώτο Κλικ) της Google, οι εκδότες θα μπορούν πια να εμποδίζουν την απεριόριστη πρόσβαση στα ειδησεογραφικά sites με συνδρομή. Οι χρήστες που κάνουν «κλικ» σε περισσότερες από πέντε ειδήσεις την μέρα, θα κατευθύνονται σε σελίδες συνδρομής για να πληρώσουν την περαιτέρω πρόσβαση, σύμφωνα με το BBC και το Γαλλικό Πρακτορείο.



Το πρόγραμμα «First Click Free» κατευθύνει τους αναγνώστες από το Google ή το Google News σε ένα άρθρο στην ιστοσελίδα της εφημερίδας, αλλά κανονικά τους απαγορεύει να έχουν περαιτέρω δωρεάν πρόσβαση. Όμως αρκετοί χρήστες, όπως παραδέχτηκε η Google, έκαναν «κατάχρηση» του προγράμματος, καθώς επέστρεφαν στο Google και στη συνέχεια έκαναν όσα «κλικ» ήθελαν σε άλλες ειδήσεις. Με τον τρόπο αυτό, μπορούσαν να βλέπουν δωρεάν (με το πρώτο «κλικ») απεριόριστες διαδοχικές ειδήσεις.

«Προηγουμένως κάθε κλικ από έναν χρήστη θεωρείτο δωρεάν. Τώρα αλλάξαμε το πρόγραμμα, ώστε οι εκδότες να μπορούν να θέτουν ένα πλαφόν μέχρι πέντε σελίδες ημερησίως, πέρα από τις οποίες θα απαιτείται συνδρομή από τους χρήστες», δήλωσε εκπρόσωπος της Google.

Εξάλλου, σε νέες δηλώσεις του, ο 78χρονος μεγιστάνας των media Ρούπερτ Μέρντοχ τόνισε ότι «οι εφημερίδες πρέπει να κάνουν καλύτερη δουλειά στο να πείσουν τους καταναλωτές ότι η υψηλής ποιότητας και αξιόπιστη ειδησεογραφία δεν προσφέρεται δωρεάν». Πρόσθεσε ότι «η καλή δημοσιογραφία είναι ένα ακριβό προϊόν» και επανέλαβε την πρόθεσή του να αρχίσει να χρεώνει την πρόσβαση στους διαδικτυακούς τόπους των μέσων ενημέρωσης που ελέγχει μέσω της News Corp.

Επιτέθηκε ξανά σε υπηρεσίες όπως το Google (τους λεγόμενους «συναθροιστές» ειδήσεων), λέγοντας ότι «τρώνε από τα έτοιμα», καθώς εκμεταλλεύονται «τις σκληρές προσπάθειες και τις επενδύσεις των άλλων». «Για να το πω με αγένεια, αυτό είναι κλοπή», είπε ο Μέρντοχ, ο οποίος παραδέχτηκε ότι «το παλαιό επιχειρηματικό μοντέλο που βασίζεται μόνο στη διαφήμιση, είναι νεκρό» και τόνισε ότι «στο μέλλον, στο νέο επιχειρηματικό μοντέλο, θα χρεώνουμε τους καταναλωτές για τις ειδήσεις που παρέχουμε στους ειδησεογραφικούς διαδικτυακούς τόπους μας». «Μερικοί επικριτές λένε ότι οι άνθρωποι δεν θα πληρώνουν. Πιστεύω ότι θα το κάνουν», πρόσθεσε.

Written by gr.mme.observer

2 Δεκεμβρίου 2009 στις 6:03 μμ

Αρέσει σε %d bloggers: