New Media στην Ελλάδα

Τεκμηρίωση για τα Μέσα Ενημέρωσης με ψηφιακή διανομή (και όχι μόνο…)

H Time Inc. επιδεικνύει τη νέα μορφή περιοδικού

Πως θα λειτουργεί η επόμενη γενιά περιοδικών Τη νέα μορφή των περιοδικών, τα οποία θα διαβάζονται σε ειδικά «ψηφιακά βιβλία», εξερευνά το video της Time Inc. για το περιοδικό Sports Illustrated. Μπορείτε να το δείτε στο youtube.

Αρχές 2010 αναμένεται να λειτουργεί δοκιμαστικά στην Αμερική και από το 2011 να αρχίσει να μας έρχεται και στην Ευρώπη. Στην αγορά με τις ψηφιακές ταμπλέτες θα προστεθούν σύντομα προϊόντα από την Apple, την Plastic Logic κ.α.

* Σχετικό και το δημοσίευμα του nylon.gr

Ένα συγκλονιστικό video και ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο ανοίγουν τους ορίζοντες σε όποιον ενδιαφέρεται για το μέλλον της βιομηχανίας των κάθε είδους εκδόσεων – βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες. Το video είναι το demo μιας νέας ψηφιακής συσκευής ανάγνωσης (τη δημιούργησε η wonderfactory) που πρόκειται να κυκλοφορήσει το 2010 από τον οργανισμό TIME, στην οποία οι καταναλωτές θα μπορούν να διαβάζουν το περιοδικό Sports Illustrated.

Τέτοιου είδους συσκευές, σε συνδυασμό με το tablet που αναμένεται να κυκλοφορήσει η Apple, θα αλλάξουν εξ ολοκλήρου τον τρόπο που διαβάζουμε. Είναι σίγουρο ότι αρκετοί θα μείνουν πιστοί στο παραδοσιακό χαρτί αλλά, πολύ σωστά, ο Michael Hyatt παραλληλίζει την έλευση τέτοιων συσκευών με την έλευση της έγχρωμης τηλεόρασης: από τη στιγμή που έγινε διαθέσιμη, σχεδόν όλοι εγκατέλειψαν την ασπρόμαυρη.

Στο άρθρο αυτό ο Hyatt κάνει – με αφορμή αυτό το video – μια σειρά από εξαιρετικά ενδιαφέρουσες προβλέψεις για το πως θα μοιάζει το “διάβασμα” στον 21ο αιώνα. Πολύ σύντομα για όσους δεν θέλουν να το διαβάσουν (αν και αξίζει):

1. Η διαχωριστική γραμμή ανάμεσα σε εφημερίδα, περιοδικό και βιβλίο θα είναι εξαιρετικά δυσδιάκριτη. Μέχρι τώρα, αυτά τα μέσα διέφεραν σημαντικά σε μια σειρά από παράγοντες όπως: το είδος του χαρτιού και της “συσκευασίας” του, ο χρόνος που απαιτούνταν από την ιδέα μέχρι τη διανομή στην αγορά (μέρα – εβδομάδα- μήνας-μήνες), ο αριθμός αυτών που έγραφαν (ένας έως πολλοί), ο τρόπος που αυτοί πληρώνονταν (μισθός, δικαιώματα), και τέλος το οικονομικό μοντέλο (διαφήμιση, αγορά, συνδρομή). Με την έλευση του SI Tablet αυτές οι διαφορές παύουν να υπάρχουν ή γίνονται δυσδιάκριτες.

2. Οι εκδότες θα πάψουν να σκέφτονται μόνο εικόνες και λέξεις. Οι καταναλωτές περιμένουν από αυτούς και video, ήχο, links, καθώς και άλλα ψηφιακά καλούδια.

3. Οι προσδοκίες του καταναλωτή θα χτυπήσουν κόκκινο και θα υπάρξει μια κούρσα καινοτομίας και φαντασίας για όποιον θέλει να κερδίσει το Ευρώ (ή Δολάριο) του.

4. Το κόστος παραγωγής του περιεχομένου θα αυξηθεί. Αν οι εκδότες προσπαθήσουν απλώς να μεταφέρουν τη μορφή που έχει το έντυπο τους σε ψηφιακό μέσο, δεν θα προσθέσουν ιδαίτερη αξία. Το κόστος που θα έχουν εξοικονομήσει από το χαρτί, την εκτύπωση και τη διανομή του, θα πρέπει να το επανεπενδύσουν σε παραγωγή video, ήχου, αλλά και άλλων ψηφιακών τεχνολογιών.

5. Σίγουρα θα υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που θα θέλουν τυπωμένα έντυπα, όπως υπάρχουν άνθρωποι που τους αρέσουν τα κεριά. Αυτά όμως θε έχουν περισσότερο το χαρακτήρα των “σουβενίρ” ή στοιχείων διακόσμησης των σπιτιών μας. Οι περισσότεροι θα καταναλώνουμε το περιεχόμενο ψηφιακά.

6. Οι άνθρωποι θα διαβάζουν περισσότερο παρά ποτέ.

Να προσθέσω και μια δική μου σκέψη πάνω σε αυτά. Οι συσκευές αυτές θα εμφανίζουν και τις αντιδράσεις των social media (τι λένε στο Twitter, τα blogs, κλπ) γύρω από κάθε στοιχείο περιεχομένου (άρθρο ή video) που εμφανίζεται. Και αυτό, πέρα από τη δυνατότητα να στέλνει κάποιος το άρθρο στο Facebook ή το Twitter που δείχνει και το demo video.

Χωρίς αυτή την πληροφορία το άρθρο θα είναι “λειψό” και αναγκαστικά κάποια στιγμή οι (πιο έξυπνοι) εκδότες θα τη συμπεριλάβουν, καθώς δεν θα θέλει και ιδιαίτερο κόπο.

Ενδιαφέροντες καιροί…

Written by gr.mme.observer

8 Δεκεμβρίου 2009 στις 8:08 μμ

Αρέσει σε %d bloggers: