New Media στην Ελλάδα

Τεκμηρίωση για τα Μέσα Ενημέρωσης με ψηφιακή διανομή (και όχι μόνο…)

Η (διαφημιστική) δύναμη των viral videos

Τη (θετική ή αρνητική) δύναμη μετάδοσης ενός μηνύματος μέσα από κάποιο viral video (π.χ. από το Youtube) αποδεικνύει το χιουμοριστικό video του τραγουδιστή της Country, Dave Carroll, με τίτλο «United Breaks Guitars».

Ένα ατύχημα σε κάποιο από τα αεροπορικά του ταξίδια με την United, το περασμένο καλοκαίρι, κατέστρεψε την κιθάρα του και ο Dave Carroll αποφάσισε να «ενημερώσει» με δύο τραγούδια (United Breaks Guitars και United Breaks Guitars 2) τους οπαδούς του. Άντε να ξεμπλέξει τώρα η United (…που σπάει κιθάρες…). 

Στο παιχνίδι μπήκε και ο κ. Taylor που επισκεύασε τελικά την κιθάρα. Τελικά, μετά την… κάπως καθυστερημένη ανταπόκριση της United, ο Dave Caroll ζήτησε από την αεροπορική εταιρεία να κάνει μια δωρεά για φιλανθρωπικό σκοπό και οι αψιμαχίες έληξαν.

Φυσικά, δεν έλλειψαν και οι εφευρέτες π.χ. άθραυστη θήκη για κιθάρες κ.α. και γενικά αυτή η υπόθεση δημιούργησε μια τεράστια δυναμική που κάθε εταιρεία θα ευχόταν να μην είχε να αντιμετωπίσει.

Η ιστορία αυτή είναι διδακτική για τις διαστάσεις που μπορεί να πάρει μια τέτοια υπόθεση με τη βοήθεια των new media όπως π.χ. τα video του Youtube. Η United μάλλον θα είναι πιο προσεκτική από σήμερα (και πιο γρήγορη στις αντιδράσεις).

Η Sony από την πλευρά της χρησιμοποίησε ένα άλλο αστείο video (χορευτικό στην εκκλησία), και πούλησε χιλιάδες CD από το τραγούδι που ακούγεται (αν και αρχικά ήθελε να το αποσύρει, επειδή παραβίαζε πνευματικά δικαιώματα). Απλά, όποιος έβλεπε το video, είχε δίπλα και μια διαφήμιση που τον διευκόλυνε να βρει το σχετικό τραγούδι…

* Μερικά ακόμη viral videos θα βρείτε στο Mashable

Written by gr.mme.observer

9 Δεκεμβρίου 2009 στις 8:08 πμ

Αρέσει σε %d bloggers: