New Media στην Ελλάδα

Τεκμηρίωση για τα Μέσα Ενημέρωσης με ψηφιακή διανομή (και όχι μόνο…)

Οι τηλεπικοινωνίες αλλάζουν τη ζωή μας

[άρθρο στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, του Γιώργου Iωαννίδη*] Οι τηλεπικοινωνίες και το Internet θα αλλάξουν ακόμα πιο ριζικά τον τρόπο που επικοινωνούμε, εργαζόμαστε αλλά και διασκεδάζουμε.

Από παροχείς υπηρεσιών φωνής και δεδομένων εξελίσσονται σε παρόχους υπηρεσιών κατ’ οίκον διασκέδασης. Σταδιακά όλο και περισσότερο θα εξελίσσονται σε παρόχους υπηρεσιών video με όλο και υψηλότερες ταχύτητες. Οι ταχύτητες στην πρόσβαση και η ευχέρεια στην κινητικότητα (mobility) της πρόσβασης μαζί με τις τιμές θα συνεχίσουν να είναι το βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των παρόχων. Οι τρεις οθόνες (TV, PC και κινητό) θα αποκτούν όλο και περισσότερα κοινά χαρακτηριστικά για πρόσβαση στο ίδιο περιεχόμενο που θα είναι αποθηκευμένο στο Διαδίκτυο (φωτογραφίες, video).

Γενικά, η πρόταση των τηλεπικοινωνιών για τα επόμενα χρόνια είναι: περισσότερες υπηρεσίες που απλοποιούν τη ζωή του καταναλωτή και του επαγγελματία με σχετικά χαμηλότερο κόστος.

Ας τα πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά:

1. Απλοποίηση καθημερινής ζωής: Oι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι μπορούν να παράσχουν υποστήριξη στα φιλόδοξα σχέδια της κυβέρνησης για Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση. Θα δοθούν περισσότερες επιλογές στον πολίτη, όσον αφορά τη δυνατότητα να κάνει τις δουλειές του και τις συναλλαγές του, χωρίς να πηγαίνει στο υπουργείο, στο δημαρχείο, στο ασφαλιστικό ταμείο.

2. Εργαλεία δουλειάς: Τα νέα δίκτυα μεγάλων ταχυτήτων μπορούν να βοηθήσουν τον επαγγελματία, τον επιστήμονα, τον μικρό επιχειρηματία να δουλεύει από απόσταση και να είναι συνεχώς σε σύνδεση με το γραφείο του και τους πελάτες του.

3. Υποστήριξη σε νέες επιχειρήσεις και επιχειρηματίες: Οι τηλεπικοινωνίες μαζί με τις εφαρμογές Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης μπορούν να προσφέρουν καινούργιες δυνατότητες, που θα κάνουν πιο εύκολη την ίδρυση μιας καινούργιας επιχείρησης από νέους ανθρώπους, από εγχώριους ή ξένους επενδυτές.

4. Περισσότερες δυνατότητες για ψυχαγωγία: Η τηλεόραση μέσω Internet (IP TV) δείχνει τον δρόμο… Πολύ περισσότερα τηλεοπτικά κανάλια (και με περιεχόμενο χρηστών), «άπειρα» ραδιοφωνικά, βίντεο κατά παραγγελία μέσω Internet, προγραμματισμό για να βλέπουμε τα ζωντανά προγράμματα των τηλεοπτικών σταθμών όποτε θέλουμε και όλα αυτά σταδιακά σε όλο και πιο ανταγωνιστικές τιμές.

5. Υποστήριξη της καταιγίδας των social media: Ολοένα και περισσότεροι πολίτες συμμετέχουν στο Facebook και το YouTube. Είναι σημαντικό μέρος της ζωής τους και πρέπει να έχουν την απαραίτητη υποστήριξη από τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα, π. χ. να παίζουν άνετα τα βίντεο του You Tube που θέλει να δει ένας καταναλωτής. Τα ευρυζωνικά δίκτυα δίνουν τη δυνατότητα η πλατεία του παρελθόντος να «αντικαθίσταται» από ηλεκτρονικούς ιστότοπους όπως οι ανωτέρω.

6. Ολα σε χαμηλότερο κόστος: οι τηλεπικοινωνιακοί οργανισμοί έχουν συνηθίσει στην ιδέα ότι το κόστος των υπηρεσιών τους στον καταναλωτή, μάλλον θα βαίνει μειούμενο. Δεν είναι μόνο ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες που είναι και θα παραμείνει σκληρός. Επιπλέον, οι νέες συνθήκες στις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες και στις τεχνολογίες πληροφοριών θα συμβάλουν ώστε να διατηρηθούν μειώσεις στο κόστος που βλέπει ο τελικός καταναλωτής. Οσο πιο εύκολη θα γίνεται η ζωή των καταναλωτών, τόσο πιο… δύσκολη θα γίνεται η αποστολή των τηλεπικοινωνιακών παρόχων. Θα πρέπει να κάνουν διαρκώς επενδύσεις σε καινοτομία, να περιορίζουν το κόστος, να αποκτούν μεγαλύτερη ευελιξία, να είναι σε συνεχή διάλογο με τους πολίτες, τους καταναλωτές αλλά και τους συνεργάτες τους σε συναφείς κλάδους. Φαίνεται δύσκολο, αλλά πρόκειται για μια γοητευτική πρόκληση.

* Ο κ. Γιώργος Ιωαννίδης είναι διευθύνων σύμβουλος της Rom Telecom.

Αρέσει σε %d bloggers: