New Media στην Ελλάδα

Τεκμηρίωση για τα Μέσα Ενημέρωσης με ψηφιακή διανομή (και όχι μόνο…)

Αγγελιόσημο και στο internet

Κυβερνητικοί παράγοντες εκτιμούν ότι δεν μπορεί να υπάρχει διαφορετικό καθεστώς αγγελιοσήμου στα ΜΜΕ [αναδημοσίευση από την ΗΜΕΡΗΣΙΑ, της Σόνιας Χαϊμαντά]

Το ενδεχόμενο επέκτασης του αγγελιοσήμου και στο internet, πέραν της τηλεόρασης, του ραδιοφώνου και του Τύπου, εξετάζει η κυβέρνηση προκειμένου να εξομαλύνει τις στρεβλώσεις που έχει προκαλέσει στην αγορά η ανισομέρεια στην άντληση του πόρου υπέρ του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ και του ΕΔΟΕΑΠ.

Η προοπτική βρίσκεται στο στάδιο της επεξεργασίας, ενώ ήδη ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης Γ. Πετρουλάκης έχει απευθύνει ερώτημα προς τη Διεύθυνση Εποπτείας ΜΜΕ αλλά και το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους με την εξής διατύπωση: «Συνιστούν Μέσο Ενημέρωσης οι ιστοσελίδες που δημοσιεύουν ή αναδημοσιεύουν δημοσιογραφική ύλη;».

Σύμφωνα με πληροφορίες σε διαδικασία διαβούλευσης θα θέσει το θέμα και ο Γ. Κουτρουμάνης, υφυπουργός Εργασίας ο οποίος ήδη από τον Ιανουάριο, μετά την αναστάτωση που προκάλεσε στον δημοσιογραφικό χώρο η πρόταση στη Βουλή του καθηγητή Α. Στεργίου περί κατάργησης του αγγελιοσήμου, είχε εγγυηθεί στο Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ ότι «δεν πρόκειται να θιγεί ο πόρος».

Το θέμα θεωρείται τόσο σοβαρό όσο και επείγον, καθώς έχει διαπιστωθεί ότι έχουν χαθεί από τα Ταμεία εκατομμύρια ευρώ (το 20% της αξίας της κάθε διαφήμισης στον Τύπο και το 21,5% της αξίας των σποτ στα ραδιοτηλεοπτικά ΜΜΕ) και η κατάσταση λίγο απέχει από το να χαρακτηριστεί δραματική. Κυβερνητικοί παράγοντες εκτιμούν ότι δεν μπορεί να υπάρχει διαφορετικό καθεστώς αγγελιοσήμου στα ΜΜΕ, δεδομένων των στρεβλώσεων που μπορεί να προκαλέσει, καθώς θα μπορούσε να εκληφθεί και ως «κίνητρο» για εισφοροδιαφυγή, ιδιαιτέρως σε κάθετες μονάδες ΜΜΕ οι οποίες διαθέτουν όλων των ειδών τα Μέσα Ενημέρωσης.

Διαφωνούν οι διαφημιστές
Είναι γνωστή η προσπάθεια της ΕΔΕΕ να πείσει τους εκάστοτε υπουργούς, να αλλάξουν τη διάταξη του Ν.2328/1995 που υποχρεώνει τις διαφημιστικές να αποδίδουν αγγελιόσημο (20% του κόστους της διαφήμισης για τον Τύπο και 21,5% για TV και Ραδιόφωνο) και να το καταβάλουν τα ίδια τα ΜΜΕ. Μάλιστα πριν λίγους μήνες η ΕΔΕΕ αποκήρυξε τιμολόγια με αγγελιόσημο στο internet και ζήτησε από τα μέλη της «τα τιμολόγια αυτά να επιστρέφονται με εξώδικο της κάθε εταιρείας-μέλους της».

Written by gr.mme.observer

10 Απριλίου 2010 στις 6:00 μμ

Αρέσει σε %d bloggers: