New Media στην Ελλάδα

Τεκμηρίωση για τα Μέσα Ενημέρωσης με ψηφιακή διανομή (και όχι μόνο…)

Ανακοίνωση IAB Hellas για το αγγελιόσημο

Με βασικό επιχείρημα τη… στρέβλωση της αγοράς το iab hellas, επιχειρεί να πολεμήσει την εφαρμογή αγγελιοσήμου στις διαδικτυακές διαφημίσεις, αλλά (ηθελημένα ? ) φαίνεται να «ξεχνά» ότι το Σ.Ε.Ε. με το Νόμο 3801/2009 επιβάλλει ένα είδος «αγγελιοσήμου» (0,02%) σε όλες τις διαφημίσεις επί ελληνικού εδάφους (φυσικά και στο internet και στην υπαίθρια διαφήμιση κ.λπ.) και φυσικά σε όλες τις ελληνικές επιχειρήσεις…

Για λόγους τεκμηρίωσης, δημοσιεύουμε την ανακοίνωση του IAB Hellas και τη σχετική γνωμοδότηση του Κ.Κρεμαλή (η οποία, με προσεκτικό διάβασμα, ενδέχεται να περιέχει επιχειρήματα και για την… αναλογική εφαρμογή αγγελιοσήμου στα διαδικτυακά ΜΜΕ):

Σε συνέχεια του δημοσιευθέντος ασφαλιστικού νομοσχεδίου (25/6/2010) και ειδικότερα του Άρθρου 68 αυτού σχετικά με την «Ασφάλιση των συντακτών ηλεκτρονικών εφημερίδων» και την εξ αυτής εφαρμογή του αγγελιοσήμου στο Διαδίκτυο, ο Οργανισμός Διαδραστικής Επικοινωνίας (Interactive Advertising Bureau Hellas), τονίζει τα εξής:

Το δημοσιευθέν Σχέδιο Νόμου αντιβαίνει σε βασικές συνταγματικές αρχές, προσκρούει στο Eυρωπαϊκό Kοινοτικό Δίκαιο και οδηγεί σε συνθήκες συσσώρευσης πλούτου σε συγκεκριμένους ασφαλιστικούς οργανισμούς αλλοιώνοντας ουσιαστικά τον ιδρυτικό-ανταποδοτικό τους χαρακτήρα.

Συγκεκριμένα:

Α. Αντιβαίνει στις θεμελιώδεις αρχές του ελεύθερου και ανόθευτου ανταγωνισμού στο περιβάλλον της διαφημιστικής αγοράς μεταξύ ιστοσελίδων ελληνικών εταιριών, κατά παράβαση της συνταγματικής αρχής της ισότητας.

Β. Προσκρούει στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο καλλιεργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στο περιβάλλον της διαφημιστικής αγοράς και οδηγώντας τις ελληνικές ιστοσελίδες σε σαφώς δυσμενέστερη θέση έναντι των αντίστοιχων ευρωπαϊκών.

Γ. Η αέναη αναμετάδοση του περιεχομένου του Διαδικτύου, σε συνδυασμό με τη μή πεπερασμένη διαφημιστική εκμετάλλευση αυτού, οδηγεί σε πλεονάσματα των κοινωνικοασφαλιστικών οργανισμών που προσομοιάζουν με την αποταμιευτική λογική των πιστωτικών ιδρυμάτων, σε αντίθεση με τον ιδρυτικό τους σκοπό, που βασίζεται στην αρχή της ανταποδοτικότητας.

Σημ. Τα παραπάνω αναλύονται εκτενώς στη σχετική Γνωμοδότηση του Καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών Κ. Κρεμαλή (από 23.4.2010) που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του ΙΑΒ Hellas (http://www.iab.gr/aggeliosimo.pdf)

(εάν για οποιονδήποτε λόγο δεν μπορείτε να βρείτε τη γνωμοδότηση του Κ.Κρεμαλή, μπορείτε να τη διαβάσετε και από αυτό το link). Μην ξεχάσετε να διαβάσετε τα σχόλια στο τέλος…

Στα συγκεκριμένα φαινόμενα στρέβλωσης οδηγεί η απόπειρα «εθνικής» περιχαράκωσης του κατ’ εξοχήν παγκόσμιου Μέσου και η αντίληψη ότι είναι δυνατή η αναλογική εφαρμογή του αγγελιοσήμου, ενός κοινωνικού πόρου (έμμεσου φόρου υπέρ τρίτων), η νομιμότητα του οποίου αμφισβητείται.

Ως εκ τούτου, το ΙΑΒ Ηellas, εκπροσωπώντας το σύνολο της αγοράς της Διαδραστικής Επικοινωνίας και Διαφήμισης, εκφράζει την πλήρη αντίθεσή του στη συγκεκριμένη διάταξη που πλήττει βάναυσα την ελληνική επιχειρηματικότητα στο Διαδίκτυο και θα αναλάβει περαιτέρω πρωτοβουλίες για την υγιή και απρόσκοπτη ανάπτυξη του ελληνικού ‘επιχειρείν’ στα Νέα Μέσα.

H Διοικούσα Επιτροπή ΙΑΒ Hellas

Written by gr.mme.observer

26 Ιουνίου 2010 στις 6:00 μμ

2 Σχόλια

Subscribe to comments with RSS.

  1. Αυτό που παραλείπεται στην υπόθεση περί αγγελιοσήμου γενικά είναι η αδικία της επιβολής κόπου και κόστους συλλογής του αγγελιοσήμου από ανθρώπους που δεν ανήκουν και δεν μπορούν να ανήκουν στην ΕΣΗΕΑ. Η ρύθμιση μετατρέπει τους μικρούς εκδότες-δημοσιογράφους μη μέλη της ΕΣΗΕΑ σε απλήρωτους εισφοροσυλλέκτες, ώστε τα μέλη της ΕΣΗΕΑ να χαίρουν παχυλής σύνταξης.

    Η Ελλάδα έχει 17000 δημοσιογράφους από τους οποίους μόλις οι 4500 είναι μέλη της ΕΣΗΕΑ. Η πλειοψηφία των δημοσιογράφων είναι εκτος ΕΣΗΕΑ και δεν μπορούν να εγγραφούν λόγω των όρων που επιβάλλει η συντεχνία.

    Το δεύτερο σημείο είναι πως η ρύθμιση θα εφαρμοστεί σε σύγχρονα συστήματα διαφήμισης όπως τα Googleads, Yahoo pay per click, Amazon affiliation και πολλά παρόμοια. Προφανώς αυτοί που συνέταξαν την ρύθμιση δεν ξέρουν που παν τα τέσσερα σε ότι αφορά την λειτουργεία του μέσου (Διαδικτύου) που θέλουν να εξοντώσουν.

    Φιλικά

    Νικήτας

    Νικήτας Κυπρίδημος

    29 Ιουνίου 2010 at 12:37 πμ

  2. 1. Το αγγελιόσημο δεν το πληρώνει ο εκδότης-δημοσιογράφος (μικρός ή μεγάλος) αλλά ο διαφημιζόμενος.
    2. Την ασφαλιστική παροχή (σύνταξη και περίθαλψη) τη δικαιούται όποιος ασφαλίζεται στο ΕΤΑΠ-ΜΜΕ. Δεν αφορά μόνο τα μέλη της ΕΣΗΕΑ ή των άλλων συνδικαλιστικών Ενώσεων εργαζομένων στα ΜΜΕ.
    3. Τo ιντερνετ δεν είναι νέος χώρος. Είναι απλά ένας άλλος τρόπος διανομής.
    4. Οι διαφημιστές που σήμερα κλαίγονται, μόλις το περασμένο καλοκαίρι επέβαλλαν ένα νέο φόρο (για πάρτη τους) σε όλες τις διαφημίσεις (και στο διαδίκτυο). Και δεν άνοιξε ρουθούνι (Νόμος 3801/2009). Ας αφήσουν λοιπόν τα σάπια…

    etapmme

    1 Ιουλίου 2010 at 7:59 μμ


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Αρέσει σε %d bloggers: