New Media στην Ελλάδα

Τεκμηρίωση για τα Μέσα Ενημέρωσης με ψηφιακή διανομή (και όχι μόνο…)

ΕΔΟΕΑΠ: Η αλήθεια για το αγγελιόσημο

Απάντηση της διοίκησης του ΕΔΟΕΑΠ στην επίθεση που δέχεται ο κλάδος: Η ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 67 ΣΥΝΤΕΛΕΙ ΣΤΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ ΚΑΙ ΕΥΝΟΕΙ ΤΟΥΣ ΛΙΓΟΥΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ

Είναι αδιανόητο για το πολιτικό σύστημα του τόπου να αποσύρεται αναιτιολόγητα ένα ολόκληρο άρθρο του υπό συζήτηση στη Βουλή των Ελλήνων ασφαλιστικού νομοσχεδίου χωρίς εκείνοι που δεσμεύτηκαν δημόσια γι αυτό, το συνέταξαν, το συμπεριέλαβαν και το προώθησαν να εξηγήσουν τους λόγους αυτής της «μυστηριώδους» απόσυρσης.

Πρόκειται για διάταξη, που καλύπτει την ασφάλιση των εργαζόμενων στο Διαδίκτυο και την τιμολόγηση και άρα τη φορολόγηση και τον έλεγχο των κερδών των διαφημιστών και των ΜΜΕ!

Το άρθρο 67 ορίζει α) την ασφάλιση των εργαζόμενων σε ιστοσελίδα ή πύλη του διαδικτύου που διατηρούν εφημερίδες, τηλεοπτικοί, ραδιοφωνικοί σταθμοί, περιοδικά και web τηλεοράσεις ή ραδιόφωνα και β) την είσπραξη αγγελιοσήμου και φυσικά ΦΠΑ, από τη διαφήμιση που εμφανίζεται σε αυτά.

Απέσυρε, δηλαδή, η κυβέρνηση ένα άρθρο που διασφάλιζε στους εργαζόμενους ασφάλιση, στο ελληνικό Δημόσιο έσοδο και στα Ταμεία του Τύπου τον βασικό τους πόρο. Και δεν είναι τυχαίο ότι η απόσυρση συνοδεύτηκε από μπαράζ επιθέσεων με πληρωμένες διαφημίσεις στον Τύπο.

Το ΔΣ του ΕΔΟΕΑΠ, ενός υγιούς αυτοδιαχειριζόμενου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης του κλάδου των ΜΜΕ, υπερασπιζόμενο τα συμφέροντα των εργαζόμενων στον Τύπο ζητά από τον αρμόδιο υπουργό να φέρει το άρθρο 67 για ψήφιση στη Βουλή. Και να εξηγήσει τους λόγους που οδήγησαν στην απόσυρσή του, καθώς πρόκειται για κίνηση σαφώς εχθρική και επιζήμια για το ελληνικό δημόσιο, τον κλάδο των σκληρά εργαζόμενων ανθρώπων του Τύπου και σε βάρος της δημοκρατικής ενημέρωσης των πολιτών.

Στο μεταξύ και σαν απάντηση στην ανακοίνωση της ΕΔΕΕ και του ΙΑΒ Europe που έσπευσε να…. συνδράμει «εκφράζοντας ανησυχίες για το ψηφιακό μέλλον της χώρας, καλώντας την κυβέρνηση να αποσύρει τη διάταξη» η Διοίκηση του Οργανισμού ομόφωνα αποφάσισε να δώσει στη δημοσιότητα την παρακάτω ανακοίνωση- απάντηση:

Την ώρα που όλοι οι Έλληνες κάνουν θυσίες κάποιοι «διαφημίζουν» δήθεν εξαιρέσεις και ανύπαρκτες προικοδοτήσεις στα Ταμεία των σκληρά εργαζόμενων ανθρώπων των ΜΜΕ προκείμενου να φοροδιαφύγουν και να μείνουν ανεξέλεγκτοι.

Οι Έλληνες διαφημιστές, δηλαδή οι υποχρεωτικοί μεσάζοντες ανάμεσα στα ΜΜΕ και τους διαφημιζόμενους, αγωνίζονται εδώ και χρόνια για την αύξηση των ανεξέλεγκτων κερδών τους επιχειρώντας να πείσουν την κοινωνία, την πολιτεία, τους διαφημιζομένους και τους καταναλωτές ότι το Αγγελιόσημο είναι μια νοσηρή υπόθεση που πρέπει να καταργηθεί γιατί επιβαρύνει την τελική τιμή του προϊόντος!!!

ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΣΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΟΝΤΑΙ ΤΟ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΤΩΝ ΜΜΕ ΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΣ, ΜΕΤΑΠΟΥΛΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΑ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.

Σε αυτή την προσπάθεια έχουν βρει συμπαραστάτες, εκδότες που αποκρύπτουν ότι ΔΕΝ πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές και περιθωριακά έντυπα διαφήμισης που ζουν από ελεημοσύνη των διαφημιστών και σε βάρος των διαφημιζομένων.

ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΙΜΟΥ ΠΟΡΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΜΗ ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, ΔΗΛΑΔΗ ΣΤΑ NEW MEDIA ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΜΕΤΕΞΕΛΙΞΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΜΜΕ.

Αιχμή του δόρατος στην επίθεση τους αυτή είναι η δήθεν διακριτική, ευνοϊκή μεταχείριση των δημοσιογράφων και των ταμείων τους και η ….αγωνία των διαφημιστών για ισότιμη μεταχείριση των πολιτών!

Οι ιδιοκτήτες των διαφημιστικών και των media shops κάνουν αυτό που εξ επαγγέλματος γνωρίζουν καλά: Δημιουργούν ψευδείς εντυπώσεις! Συνάμα, όμως, καλλιεργούν τον κοινωνικό διχασμό και αυτό είναι και επικίνδυνο και ανέντιμο.

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΣ ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΚΕΡΔΩΝ ΤΟΥΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΣΑΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΤΟ ΑΓΓΕΛΙΟΣΗΜΟ.

Γι αυτούς το Αγγελιόσημο είναι το δέντρο που κρύβει το δάσος, δηλαδή την αδηφάγο κερδοσκοπική απληστία τους. Στόχος τους: να αλωνίζουν ανεξέλεγκτοι και αφορολόγητοι στην αχανή Λεωφόρο του Διαδικτύου!!

Είναι απλό: αγγελιόσημο στο Διαδίκτυο σημαίνει τιμολόγηση, άρα φανερός τζίρος, άρα έλεγχος, άρα ΦΠΑ, άρα φόρος στην κερδοφορία τους. Αυτή την αλήθεια κρύβουν οι Διαφημιστές με τη δημόσια ανακοίνωσή τους εναντίον των Ταμείων των ΜΜΕ. Αυτό φαίνεται δυστυχώς να υιοθετεί η Κυβέρνηση αποσύροντας τη διάταξη.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΑΡΑΔΙΝΕΤΑΙ

Για τα Ταμεία των ΜΜΕ το Αγγελιόσημο είναι Κοινωνικό Συμβόλαιο που κέρδισαν με ιδρώτα οι παλαιοί και διεκδικούν με τη δουλειά τους οι νεότεροι για το Σήμερα και το Αύριο του κλάδου των ΜΜΕ, των χιλιάδων ανθρώπων του και των οικογενειών τους.

Αντίθετα με όσα υποστηρίζει στην ανακοίνωση της η ΕΔΕΕ:

1. Τίποτε δεν αποσιωπούν οι Έλληνες δημοσιογράφοι και εργαζόμενοι στα ΜΜΕ! Ούτε καν την υποστήριξη των συνδικαλιστικών τους Ενώσεων, όπως ακριβώς προβλέπει ο νόμος. Αντίθετα, μεγάλα θέματα σε βάρος της ελληνικής κοινωνίας και των συμφερόντων της έχουν γίνει γνωστά χάρη στην σκληρή εργασία τους, ενώ ο κλάδος δέχεται βίαιες επιθέσεις από παντού για συμπεριφορές λίγων, παρά το γεγονός ότι η πλειοψηφία των δημοσιογράφων επιτελούν το καθήκον τους υπηρετώντας τη συνταγματικά κατοχυρωμένη ενημέρωση του ελληνικού λαού.

2. Είναι η ώρα να πούμε ξεκάθαρα ότι «ευγενή ταμεία» στις μέρες μας δεν υπάρχουν! Αντίθετα υπάρχουν παντού στην κοινωνία, στην πολιτική και στη δημοσιογραφία, αν θέλετε, «ευγενή μέταλλα» και «κάλπικες λίρες»! Η κρατούσα ηθική νομική και πολιτική άποψη θα έπρεπε να συμβούλευε την ΕΔΕΕ τουλάχιστον να σωπαίνει γιατί υπάρχουν στο χώρο των ΜΜΕ.

3. Εργαζόμενοι που ξέρουν το παιχνίδι και τους όρους του το ίδιο καλά. Αντίθετα, με παραχαραγμένα στοιχεία ( πχ ότι το Αγγελιόσημο αφορά 20.000 ανθρώπους !!! ενώ γνωρίζουν ότι πανελλαδικά ο αριθμός είναι εξαψήφιος….) προχώρησε σε μια ύπουλη και επικίνδυνη ανακοίνωση εναντίον του κλάδου των ΜΜΕ και των Ταμείων του.

4. Τα Ταμεία Τύπου δεν εξαιρούνται από τις δραματικές αλλαγές στο εργασιακό και ασφαλιστικό θεσμικό πλαίσιο της χώρας. Οι εργαζόμενοι στα ΜΜΕ δοκιμάζονται στο εργασιακό και το ασφαλιστικό εξίσου σκληρά με όλους τους πολίτες και αγωνίζονται όπως ολόκληρος ο ελληνικός λαός για το καλύτερο στις πιο δύσκολες συνθήκες. Ίδια όρια ηλικίας, ίδιες περικοπές συντάξεων, ίδιοι όροι για τις εργαζόμενες γυναίκες, τις μητέρες ανηλίκων και τις χήρες.

5. Πουθενά δεν μας εξαιρεί το νέο ασφαλιστικό-εργασιακό πλαίσιο! Αυτό που κάνει είναι το μόνο λογικό, νόμιμο, δίκαιο και ηθικό που μπορεί να κάνει. Για τον ένα και μόνο λόγο ότι δεν μπορεί να μας συμπεριλάβει! Και δεν μπορεί, γιατί δεν μας επιδοτεί! Τα ταμεία του Τύπου δεν επιδοτούνται από το ελληνικό κράτος και δεν επιβαρύνουν το ελληνικό δημόσιο, ούτε εμφανίζονται σε κανένα κωδικό του τακτικού προϋπολογισμού ή των δημοσίων επενδύσεων. Αυτός είναι ο λόγος τον οποίο οι διαφημιστές εμφανίζουν σαν …εξαίρεση και ως προικοδότηση!

Αν θέλουν, όμως, να μιλήσουν για «προίκες» ας εμφανίσουν στους πελάτες τους τα πιστωτικά τιμολόγια από τα ΜΜΕ στο τέλος της χρονιάς.

Καλούμε τον Υπουργό, την Κυβέρνηση και τα Μέλη του Κοινοβουλίου να μην υποχωρήσουν στο άρθρο 67 του νέου νόμου.

Πρώτα γιατί το ελληνικό δημόσιο θα στερηθεί πόρων από φόρους σε μεγαλοεπιχειρηματίες και όχι στον απλό πολίτη.

Ύστερα γιατί θα προστατεύσουν τον ιδρώτα εκατοντάδων νέων εργαζόμενων που εργάζονται στο Διαδίκτυο ανασφάλιστοι, χωρίς οι εργοδότες να πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές και χωρίς τα κέρδη τους και τα κέρδη των διαφημιστών να επιβαρύνονται.

Τέλος, θα τιμήσουν το κοινωνικό συμβόλαιο που υπέγραψε η Πολιτεία με τις μεγάλες μορφές του ελληνικού δημοσιογραφικού και εκδοτικού χώρου, που έγραψαν ιστορία δημιουργώντας τους ασφαλιστικούς μας φορείς.

Τα Ταμεία των ΜΜΕ είναι μια απόλυτα υγιής ιδιαιτερότητα του Κοινωνικού ασφαλιστικού μας συστήματος, που λειτουργεί σύμφωνα με το μοντέλο των αυτοδιαχειριζόμενων ταμείων (mutual societies) όπως δεκάδες παρόμοιοι οργανισμοί στην Ευρώπη αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο.

Έχουν νόμιμο έσοδο που είναι πόρος ζωής και υπέχει θέση εργοδοτικής εισφοράς, χωρίς να επιβαρύνεται το ελληνικό δημόσιο. Οι εργαζόμενοι καταβάλουν τις δικές τους εισφορές, όπως ορίζει ο νόμος και όπως όλοι οι Έλληνες πολίτες.

Κάθε άλλη εκδοχή αποτελεί βάναυση παραποίηση της αλήθειας.

Μπορεί οι διαφημιστές να ζουν από αυτήν, οι Έλληνες δημοσιογράφοι και όλοι οι άνθρωποι των ΜΜΕ, όμως, έχουν μάθει να την αντιπαλεύουν…

Και θα το κάνουν με όλες τους τις δυνάμεις!

Αθήνα 2 Ιουλίου 2010

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΕΔΟΕΑΠ

Αρέσει σε %d bloggers: