New Media στην Ελλάδα

Τεκμηρίωση για τα Μέσα Ενημέρωσης με ψηφιακή διανομή (και όχι μόνο…)

Η online διαφήμιση στην Ελλάδα

(αναδημοσίευση από imerisia.gr / του Δημήτρη Μαλλά)

Την ανάγκη που υπάρχει για συνεργασία μεταξύ των φορέων που εμπλέκονται στο χώρο της διαφήμισης στο ελληνικό Διαδίκτυο προκειμένου να δημιουργηθούν οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την ταχύτερη και με σωστό τρόπο ανάπτυξη του συγκεκριμένου κλάδου, εντόπισαν οι συμμετέχοντες στο κεντρικό πάνελ του Interactive Marketing Conference που διοργάνωσε σήμερα (14/12/2012) το IAB (Interactive Advertising Bureau) Hellas.

«Η λέξη – κλειδί είναι εμπιστοσύνη» επεσήμανε κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου πάνελ, ο Θωμάς Σιωζόπουλος, πρόεδρος της Ένωσης Εκδοτών Διαδικτύου (ΕΝΕΔ), αναφερόμενος στην ανάγκη να υπάρχει πιστοποίηση της κίνησης στα ελληνικά sites αλλά και στο να γίνει κατανοητό ότι υπάρχουν πολύ καλές προσπάθειες στο ελληνικό Internet που παράγουν έγκυρο και πρωτογενές περιεχόμενο που δημιουργούν το κατάλληλο περιβάλλον ώστε να υπάρχει απόδοση των δαπανών των διαφημιζομένων. Σημειωτέον πως διεθνείς έρευνες δείχνουν πως τα επώνυμα sites προσφέρουν καλύτερη απόδοση στους διαφημιζομένους. Ο κ. Σιωζόπουλος ανακοίνωσε ακόμη πως από την 1/1/2013 θα υπάρχει έρευνα πιστοποίησης της κίνησης στα sites των μελών της ΕΝΕΔ από ανεξάρτητη εταιρεία.

Αρκετές από τις υπόλοιπες τοποθετήσεις από τους συμμετέχοντες (Γρηγόρης Αντωνιάδης – πρόεδρος του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος, Δημήτρης Μαύρος – πρόεδρος της Ένωσης Εταιρειών Διαφήμισης & Επικοινωνίας Ελλάδος και Σπύρος Ζαβιτσάνος – πρόεδρος του Συλλόγου Εταιριών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς) κινήθηκαν στην ανάγκη που υπάρχει στην καλύτερη εκπαίδευση των στελεχών τόσο των διαφημιστικών εταιρειών όσο και των διαφημιζομένων, καθώς στο ότι θα πρέπει να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις ώστε να σταματήσουν να υπάρχουν φαινόμενα αθέμιτων πρακτικών στη συγκεκριμένη αγορά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο κ. Μάρκο Στρούκερ, πρόεδρος του ΙΑΒ Hellas, η online διαφημιστική δαπάνη στην Ελλάδα κατά το γ’ τρίμηνο του 2012 διαμορφώθηκε στα 17 εκατ. ευρώ, κινούμενη στα περσινά επίπεδα, μετά από δύο τρίμηνα πτωτικής πορείας, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για το δ’ τρίμηνο της φετινής χρονιάς.

Πολλαπλά μέσα

Οι περισσότεροι από τους ομιλητές του συνεδρίου έδωσαν πάντως ιδιαίτερη έμφαση στο γεγονός ότι λόγω της αύξησης της δημοτικότητας των smartphones και των tablets θα πρέπει και οι διαφημιστικές να αρχίσουν να εμπλέκουν περισσότερο όλα τα ψηφιακά και παραδοσιακά μέσα, τα οποία και οι προωθητικές ενέργειες να είναι περισσότερο συνδεδεμένες μεταξύ τους.

Αξιοσημείωτο είναι πως σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας Mediascope του IAB Europe, τα οποία παρουσιάστηκαν, η τάση είναι της χρήσης φορητών συσκευών για σύνδεση στο Internet παράλληλα με την παρακολούθηση τηλεόρασης. Συγκεκριμένα, το 46% των Ελλήνων χρηστών Διαδικτύου είναι online όταν παρακολουθούν τηλεόραση, ποσοστό που είναι κοντά στον μέσο όρο της ΕΕ (48%), ενώ το 29% δήλωσε ότι το περιεχόμενο που βλέπουν στο Internet είναι σχετικό με αυτό που προβάλλεται στην τηλεοπτική συσκευή τους. Ακόμη, το 80% δηλώνει ότι δει τουλάχιστον μία φορά τηλεοπτικό περιεχόμενο στο Web, με το 13% να δηλώνει ότι το κάνει καθημερινά και το 26% τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Το 96% διαβάζει ειδήσεις online, εκ των οποίων το 63% κάθε ημέρα.

Επίσης, αξιοπρόσεκτο είναι πως το 46% των Ελλήνων χρηστών θεωρεί σημαντικές τις ενέργειες μία επιχείρησης (brand) στον online κόσμο, ενώ το 62% υποστηρίζει ότι χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο για την επιλογή προϊόντων/υπηρεσιών.

Advertisements

Written by gr.mme.observer

17 Δεκεμβρίου 2012 στις 12:00 πμ

Αναρτήθηκε στις New Media

Tagged with , ,

Αρέσει σε %d bloggers: